چهارشنبه 22 اسفند 1386

پیروزی اوباما در انتخابات مقدماتی میسیسیپی، بی بی سی

شمارش اولیه آرا در ایالت میسیسیپی در جنوب ایالات متحده بیانگر پیروزی باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات است.

در ادامه مبارزات مقدماتی داوطلبان دموکرات نامزدی ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما و هیلاری کلینتون روز سه شنبه برای به دست آوردن سی و سه کرسی نمایندگی ایالت میسیسیپی در هیات های اعزامی به گردهمایی بزرگ حزب دموکرات در ماه اوت رقابت کردند.

این سی و سه کرسی، بر اساس میزان آرای به دست آمده بین آقای اوباما و خانم کلینتون تقسیم خواهد شد.

هیات های نمایندگی اعزامی به گردهمایی که در پایان ماه اوت برگزار می شود، انتخاب نامزد ریاست جمهوری این حزب را بر عهده دارند.

آقای اوباما بدون احتساب آرای میسیسیپی، در رقابت های قبلی موفق به کسب نزدیک به 1600 کرسی از هیات های نمایندگی اعزامی به این گردهمایی شده است. او برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات به 2025 کرسی نمایندگی نیاز دارد. این رقم برای خانم کلینتون 1470 کرسی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سناتور جان مک کین سه شنبه گذشته موفق شد با به دست آوردن حد نصاب لازم برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه، به طور بالقوه در رقابت های نامزدی این حزب موفق شود. او قرار است در گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه در اوایل ماه سپتامبر به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب معرفی شود.

شکاف نژادی

بر اساس نظرسنجی انجام شده به وسیله خبرگزاری آسوشیتدپرس، از هر ده آمریکایی آفریقایی تبار در میسیسیپی، نه نفر به آقای اوباما رای داده اند. نیمی از دموکرات های واجد شرایط رای دادن در این ایالت سیاه پوست هستند.


خانم کلینتون از سخنان جرالدین فرارو ابراز تاسف کرده است

از سوی دیگر، خانم کلینتون موفق شده است دو سوم آرای سفیدپوستان را در میسیسیپی به دست آورد.

آقای اوباما در حالی در میسیسیپی به پیروزی می رسد که در 24 ساعت گذشته موضوع رنگ پوست او به یکی از مهم ترین اخبار رقابت های مقدماتی دموکرات ها تبدیل شده بود.

سخنان جرالدین فرارو، از حامیان مالی خانم کلینتون و نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب دموکرات در انتخابات سال 1984 در مصاحبه با یک روزنامه، اعتراض بسیاری از طرفداران آقای اوباما را به همراه داشته است.

خانم فرارو در سخنانی گفته بود: "اگر اوباما سفیدپوست بود، به موقعیت فعلی (در رقابت های انتخاباتی) نمی رسید."

باراک اوباما این سخنان را ناپسند دانسته است. هیلاری کلینتون هم در پی اعتراض طرفداران آقای اوباما، از سخنان خانم فرارو ابراز تاسف کرد و عدم موافقت خود را با آن اعلام کرد.

مرحله بعدی انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در بیست و دوم آوریل در ایالت پنسیلوانیا برگزار می شود.

هیات نمایندگی حزب دموکرات در پنسیلوانیا 158 کرسی دارد که این بر اهمیت رقابت ها در این ایالت افزوده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36176

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیروزی اوباما در انتخابات مقدماتی میسیسیپی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016