شنبه 24 فروردین 1387

ابتکار جالب در مجلس آلمان: از صندلی مجلس، مستقيم به چت‌روم، صدای آلمان

پايگاه اينترنتی مجلس آلمان ابتکار جالبی به خرج داده است. پس از آن‌که بحث در مورد يک طرح يا لايحه، در صحن علنی مجلس به پايان برسد، دو نماينده‌ی مجلس در ارتباطی مستقيم، با کاربران اينترنتی در مورد آن چت می‌کنند.

مجلس آلمان برای افزايش آگاهی‌های سياسی جامعه، به‌ويژه جوانان، تصميم جالبی گرفته است؛ گفت‌وگوی زنده با نمايندگان البته در چت‌روم. نمايندگانی از مجلس پس از پايان بررسی لوايح و طرح‌ها در پايگاه اينترنتی مجلس آلمان حاضر می‌شوند و به‌صورت زنده با مردم چت می‌کنند.

ايده‌ی "چت سياستمداران" با مردم عادی چندان غريب نيست. اين کار پيش‌تر در پايگاه اينترنتی نوجوانان مجلس آلمان هم تجربه شده بود که البته چندان موفق نبود. نوجوانان نامنظم بحث می‌کنند. در مقابل تجربيات نشان می‌دهند که بزرگسالان در بدو ورود به تالار گفت‌وگو، پرسش و پاسخ‌ها را دنبال می‌کنند و پس از آشناشدن به موضوع، در بحث شرکت کرده و پرسش‌های هدفمند مطرح می‌کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هدف اين طرح، کاربرانی هستند که اطلاعات چندانی از سياست ندارند، به‌عنوان مثال جوانان. برنامه به اين صورت است که هر پنج‌شنبه دو نماينده پس از جلسه‌ی عمومی مجلس، به‌طور زنده با کاربران در تالار گفت‌وگو چت کنند؛ يک نماينده از ميان نمايندگان ائتلاف و ديگری از اپوزيسيون.

دموکرات‌مسيحی‌ها (CDU)، سوسيال‌دموکرات‌ها (SPD) و سوسيال‌مسيحی‌ها (CSU) ، احزابی هستند که ائتلاف را تشکيل می‌دهند و سبزها (Die Grünen) ، دمـوکـرات‌هـای آزاد (FDP) و چپ‌ها (Die Linke) احزاب اپوزيسيون آلمان هستند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36493

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابتکار جالب در مجلس آلمان: از صندلی مجلس، مستقيم به چت‌روم، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016