چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387

کلینتون 'برنده' انتخابات در پنسیلوانیا، بی بی سی

بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، هیلاری کلینتون بر باراک اوباما پیروز شده است.
هدف از این انتخابات مقدماتی انتخاب نامزد حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکاست.

هرچند برتری خانم کلینتون بر باراک اوباما مسجل به نظر می رسد اما مشخص نیست که میزان برتری او بر رقیب خود تا چه اندازه خواهد بود.

تحلیلگران معتقدند برای آنکه خانم کلینتون بتواند به ادامه مبارزات انتخاباتی خود امیدوار بماند باید پیروزی عمده ای کسب کند، هر چند او در یک اظهارنظر اختلاف آراء را کم اهمیت دانسته است و قول داده است تلاش در رقابتهای انتخاباتی را ادامه دهد.

آقای اوباما پیش بینی کرده بود که در انتخابات پنسیلوانیا پیروز نخواهد شد اما گفت پیشرفت قابل توجهی کسب کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در شرایطی که 75 درصد آراء شمارش شده است، خانم کلینتون 54 درصد آرا را به دست آورده است و در برابر باراک اوباما 46 درصد آراء را کسب کرده است.

در مجموع رای گیری های حزب دموکرات که در ایالتهای مختلف آمریکا برگزار شده است، خانم کلینتون از رقیب خود عقب تر است.

با این حال نتایج نظرسنجی های انجام شده در ایالت پنسیلوانیا که از ایالات بزرگ آمریکا است و تعداد زیادی کرسی نمایندگی در هیات های اعزامی به گردهمایی بزرگ حزب دموکرات دارد، نشان داده بود که در این ایالت خانم کلینتون از رقیب خود رای بیشتری کسب خواهد کرد.

نظرسنجی ها حاکی از آن بوده است که خانم کلینتون بین 7 تا 10 درصد از آقای اوباما رای بیشتری کسب می کند.

حوزه های رای گیری در ساعت هشت شب به وقت محلی (12 شب به وقت گرینویچ) به کار خود خاتمه دادند و گزارش شده میزان استقبال از این رای گیری بالا بوده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی های انجام شده توسط خبرگزاری اسوشیتدپرس و شبکه های تلویزیونی آمریکا انتظار می رفت استقبال از این رای گیری میان رای دهندگان بالای 60 سال زیاد باشد و حداقل 60 درصد رای دهندگان را زنان تشکیل دهد که هر دو گروه از طرفداران خانم کلینتون به شمار می روند.

حدود یک چهارم افرادی که از آنها نظرسنجی صورت گرفت گفته بودند که از حداقل مدرک فوق لیسانس برخوردار بوده اند و میزان درآمد خانواده آنها در مجموع بالای 100 هزار دلار در سال بوده است که این گروه ها تمایل بیشتری به انتخاب آقای اوباما نشان داده اند.

خانم کلینتون پیش از رای گیری هزینه های بالای ستاد انتخاباتی آقای اوباما را مهم قلمداد کرد و گفت: "شاید باید این را پرسید که چرا با این حد صرف هزینه بیشتر نمی تواند کار را تمام کند؟ و اگر نتایج در پنسیلوانیا همان گونه ای باشد که به نظر می رسد، چرا او نمی تواند در ایالتی این چنینی پیروز شود؟"

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36626

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کلینتون 'برنده' انتخابات در پنسیلوانیا، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016