جمعه 20 اردیبهشت 1387

آمریکا 'نمی تواند' گزارش بازداشت رهبر القاعده در عراق را تایید کند، بی بی سی

ارتش آمریکا می گوید نمی تواند گزارش هایی که حاکی از بازداشت ابو ایوب المصری، رهبر القاعده در عراق، است را تایید کند.

روز پنجشنبه به نقل از منابع وزارت دفاع عراق گزارش شده بود که المصری - که نام دیگر او ابو حمزه المهاجر است - در شهر موصل در شمال عراق دستگیر شده است.

اما ارتش آمریکا ظاهرا به درستی این گزارش شک دارد.

این پیکارجوی متولد مصر لختی پس از کشته شدن ابومصعب الزرقاوی رهبر القاعده در عراق در حمله هوایی آمریکا در سال 2006 رهبری این گروه را به عهده گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تصور می شود پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 ، المصری در تشکیل نخستین هسته القاعده در این کشور به زرقاوی کمک کرده باشد.

وی پس از مرگ الزرقاوی قول داد "راهی را که شیخ ابومصعب شروع کرده بود ادامه دهد" و با حملاتی که "موهای کودکانتان را سفید خواهد کرد" از مرگ او انتقام بگیرد.

وی در ماه آوریل 2007 از سوی کابینه "ولایت اسلامی عراق" که سازمانی متشکل از گروه های پیکارجوی سنی است "وزیر جنگ" نامیده شد.

لختی پس از آن دولت عراق ادعا کرد که المصری در یک "نبرد داخلی" میان پیکارجویان کشته شده است اما این خبر فورا از سوی گروه تکذیب شد.

المصری ماه گذشته در نواری صوتی که به وی منسوب بود خواستار تجدید حملات به نیروهای آمریکایی شد و اشاره کرد که شمار تلفات ارتش آمریکا در عراق اخیرا به 4000 نفر رسیده است.

وی گفت: "ما باید این رویداد را به شکل خاص خود جشن بگیریم و بوش مغلوب را وادار کنیم در این جشن به ما ملحق شود."

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36797

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمریکا 'نمی تواند' گزارش بازداشت رهبر القاعده در عراق را تایید کند، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016