پنجشنبه 16 خرداد 1387

گورباچف: موزه ای برای یادبود قربانیان کمونیسم بنا شود، بی بی سی

ریچارد گالپین - در مسکو - آخرین رهبر شوروی سابق خواستار گشایش موزه مخصوصی برای گرامیداشت یک میلیون قربانی سرکوب های دوره کمونیستی، به ویژه سالهای حاکمیت استالین شده است.

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی گفته است این موزه، می تواند در ساختمان یکی از بدنام ترین زندان های شوروی ایجاد شود.

آقای گورباچف که به معرفی اصلاحات منجر به فروپاشی اتحاد شوروری معروف است، اکنون می خواهد اطمینان یابد که عملکرد بد رژیم کمونیست آن کشور، فراموش نشده است.

آخرین رهبر شوروی، به همراه چند تن از سیاستمداران، دانشمندان و فعالان حقوق بشر، توماری را امضا کرد که خواهان ایجاد این موزه در داخل زندان بوتیرکا در مرکز مسکو شده است.

در جریان پاکسازی های سیاسی مورد نظر ژوزف استالین در شوروری، فقط در یک زمان بیست هزار تن از مخالفان سیاسی وی، در زندان بوتیرکا نگهداری می شدند. کسانی که از تیر جوخه های آتش استالین در این زندان جان سالم به در بردند، به اردوگاه های بازداشتیان در دیگر نقاط کشور منتقل شدند.

یکی از زندانیان بازداشتگاه معروف بوتیرکا در مسکو، الکساندر سولژنیتسین از نویسندگان مشهور مخالف اتحاد شوروی بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فعالان حقوق بشر، در جریان یک کنفرانس در مسکو، از خطر فراموش شدن عملکرد رژیم کمونیستی شوروری سابق در روسیه ابراز نگرانی کردند. این فعالان می گویند از آنجا که بسیاری از زندانیان سیاسی شوروی و کسانی که در آن رژیم مورد اذیت و آزار بی رحمانه قرار گرفتند، اکنون دیگر زنده نیستند، بیم آن می رود که مردم روسیه، آن وقایع را به فراموشی بسپارند.

فعالان حقوق بشر هشدار می دهند که در نتیجه فراموش شدن رفتار رژیم کمونیست با مخالفان، اکنون تعبیر افکار عامه در روسیه از شخصیت ژوزف استالین، در حال دگرگونی است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37157

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گورباچف: موزه ای برای یادبود قربانیان کمونیسم بنا شود، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016