سه شنبه 4 تیر 1387

تلاش فرانسه برای گسترش حضور اروپا در خاورمیانه، رادیو فرانسه

تأکید نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه بر اهمیت تشکیل کشور فلسطین در سخنرانی وی در پارلمان اسرائیل در روزنامه های فلسطینی مورد استقبال قرار گرفته و بازتابی گسترده داشته است. اما روزنامه های اسرائیلی ترجیح داده اند که بیشتر به سخنان وی در مورد حمایت از اسرائیل بپردازند.

نیکلا سارکوزی در سخنرانی خود در مقابل نمایندگان پارلمان اسرائیل به چند مسئله از جمله توقف شهرک سازی در اراضی اشغالی، حل مشکل پناهندگان فلسطینی، تشکیل کشورفلسطین و تقسیم بیت المقدس برای پایتخت دو کشور تأکید کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تعهدات کشور فرانسه برای تأمین امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدات موجود علیه این کشور نیز در بین سخنان رئیس جمهوری فرانسه توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است.

نیکلا سارکوزی در این سفر برای گسترش نفوذ اتحادیۀ اروپا و فرانسه در منطقه، منطقه ای که معمولاً و بطور سنتی تحت نفوذ آمریکاست، تلاش خود را شدت بخشیده است. باید یادآوری کرد که فرانسه از اول ماه ژوئیۀ عهده دار ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا خواهد شد.

دولت فرانسه بر این باور است که تلاش های سیاسی این کشور در لبنان و سوریه در هفته های اخیر ب واکنش مساعدی روبرو بوده است.

همزمان با این سفر، روز سه شنبه، نخست وزیر اسرائیل، اهود اولمرت احتمال توافقی قریب الوقوع بر سر تبادل اسرای لبنانی با دو سرباز اسرائیلی را منتفی دانست.

بنا بر گزارش رادیوی اسرائیل، تصور می شود که این دو سرباز کشته شده باشند. حزب الله لبنان از زمان اسارت درآمدن این دو سرباز تاکنون، از ارائۀ اخبار و اطلاعتی در مورد آنان سرباز زده است.

اهود اولمرت روز سه شنبه برای ادامۀ این مذاکرات بین مصر و اسرائیل وارد شرم الشیخ در مصر شد. این مذاکرات ادامۀ مذاکراتی است که به استقرار آتش بس بین دولت اسرائیل و حماس منجر شد.

دولت مصر طی سه ماه گذشته نقش میانجی را بین حماس و اسرائیل ایفا کرده است. آزادسازی گیلاط شلیط، سرباز اسرائیلی که از سال دوهزار و شش در اسارت حزب الله لبنان است ، از خواسته های اصلی دولت اسرائیل در این مذاکرات است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37385

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تلاش فرانسه برای گسترش حضور اروپا در خاورمیانه، رادیو فرانسه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016