چهارشنبه 5 تیر 1387

تیراندازی در مراسم بدرقه سارکوزی، آفتاب

یک افسر پلیس اسراییل خود را در مراسم بدرقه «نیکولا سارکوزی»، نخست‌وزیر فرانسه به طرز فجیعی کشت. در این مراسم که در فرودگاه بن گوریون دراسراییل انجام می‌شد او با اسلحه به سر خود شلیک کرد و در دم جان باخت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این اتفاق باعث شد که خیلی‌ها نگران انجام عملیات ترور سران دو کشور باشند و محافظان، به سرعت سارکوزی و «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسراییل را از آن محل دور سازند.

این خودکشی در زمانی انجام شد که گروه مارش نظامی در حال ‌نواختن بود. ظاهراً سران دو کشور چیزی از شلیک گلوله نشنیده‌اند. اما بعد، محافظان امنیتی که لباس تاریک به تن داشتند به سرعت سارکوزی را از پله‌های هواپیما بالابردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«کارلا برونی سارکوزی» همسر رییس جمهور فرانسه هم آن قدر وحشت‌زده شده بود که جلوتر از او به سمت هواپیما دوید.

در همان زمان، سایر محافظان که اسلحه‌هایشان را آماده کرده بودند اولمرت و «شیمون پرز» رییس جمهور اسراییل را به سرعت به سمت خودروهایشان راهنمایی کردند.

به گزارش شاهدان، در چند دقیقه اوضاع طبیعی شد و اولمرت به فرودگاه بازگشت تا به هواپیما برود و به سارکوزی بگوید که چه اتفاقاتی روی داده است.

در همان موقع، جسد پلیس کشته شده روی سنگفرش فرودگاه بود و بر روی آن یک پارچه سفید کشیده شده بود.

«میکی روزنفلد» سخنگوی پلیس هر گونه سوء قصد به جان سارکوزی را تکذیب کرده‌است. مقامات پلیس هم گفته‌اند که جان هیچ کدام از این سران در خطر نیست.

«نیسیم مور» فرمانده پلیس محلی خبر از آغاز تحقیقات می‌دهد: «باید ببینیم که این پلیس خودکشی کرده یا این که اشتباهی شلیک کرده است. وظیفه او این بود که از آن منطقه محافظت کند تا نگذارد کسی به مراسم بدرقه برود».

شواهد می‌گویند که این مرد بعد از کشته شدن از سقف به زمین افتاده است.
او 100 یارد با هواپیمای سارکوزی فاصله داشت. «شلومی ساگی» دیگر سخنگوی پلیس هم خبر خودکشی یک مامور پلیس چند لحظه قبل از سوار هواپیما شدن سارکوزی را تایید کرده است.

فرانک لووریه یک سخنگوی دولت فرانسه هم در دسترس نبود تا درباره این حادثه اظهار نظر کند. دیگر سخنگوی دولت هم که طبق برنامه قرار بود با یک پرواز از تل‌آویو خارج شود گفته که هیچ چیزی از این رویداد نمی‌داند.

این حادثه پایانی دراماتیک بر سفر سه‌روزه سارکوزی به اسراییل بود. همه چیز تا آن زمان طبق برنامه‌ها پیش رفته بود.

مرجع : IHT

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37393

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تیراندازی در مراسم بدرقه سارکوزی، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016