شنبه 8 تیر 1387

ارتش پاکستان مواضع طالبان را بمباران کرد، ايسنا

يکی از فرماندهان ارشد طالبان در پاکستان امروز (شنبه) اعلام کرد که مذاکرات صلح با دولت را متوقف کرده است. وی علت اين توقف را ادامه فشارها از سوی نيروهای امنيتی بر قبيله‌ها و سران آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، بيت‌الله محسود که از سوی مقام‌های پاکستان متهم به طراحی نقشه‌ی ترور بی‌نظير بوتو، نخست وزير سابق پاکستان شده، همزمان با اعزام سربازان ارتش به مناطق شمال غرب پاکستان به منظور حمله به مواضع شبه نظاميان، مذاکرات خود را با دولت پاکستان متوقف کرد.

وی از پناهگاه‌اش در استان وزيرستان جنوبی که در همسايگی افغانستان است به خبرگزاری فرانسه گفت: ما مذاکرات صلح را با دولت به حالت تعليق در می‌آوريم زيرا دولت به طور مداوم از زور عليه ما استفاده می‌کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محسود خاطر نشان کرد: دولت هيچ گونه جديتی از خود نشان نمی‌دهد و در مقابل ما به اعمال زور پرداخته است،‌ اگر دولت دست به هرگونه اقدام نظامی بزند ما نيز آمادگی مقابله را داريم.

اين اقدام رهبر شبه نظاميان افراطی در پاکستان در حالی انجام شد که فشارهای زيادی بر دولت پاکستان به منظور سرکوب شبه نظاميان طالبان وارد می‌شود. طالبان هم اکنون حملاتی را در خاک افغانستان سازماندهی می‌کنند و نفوذ خود در مناطق مرزی را تشديد کرده‌اند.

رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، هفته‌ی گذشته اظهار داشت عدم موفقيت پاکستان در وارد کردن فشار به نيروهای طالبان در مناطق مرزی يک نگرانی جدی است.

پس از اعلام تمايل دولت جديد پاکستان مبنی بر برگزاری مذاکرات، بيت‌الله محسود آتش بسی يک جانبه را با نيروهای امنيتی پاکستان اعلام کرد.

از سوی ديگر خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داد: مقام‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند نيروهای اين کشور مواضع شبه نظاميان را امروز (شنبه) با خمپاره‌ انداز مورد حمله قرار دادند. اين حملات همزمان با عمليات بزرگ نيروهای نظامی دولت عليه مبارزان طالبان در شمال غربی پاکستان انجام شد.

حمله در منطقه‌ی قبيله‌يی‌ نشين خيبر، اولين اقدام نظامی عمده‌ی دولت جديد پاکستان عليه شبه‌نظاميان افراطی در مناطق قبيله‌يی نشين هم مرز با افغانستان است.

دولت پاکستان پيشتر اعلام تمايل کرده بود که خواستار کاهش تنش‌ها از طريق مذاکره با شبه‌نظاميان است، اما با افزايش تهديدات شبه نظاميان بر شهر پيشاور دولت تصميم گرفت دست به اقدام نظامی بزند.

محمد صديق خان، يکی از مقام‌های محلی گفت: نيروهای شبه نظامی مرزی پاکستان عليه مواضع شبه نظاميان افراطی در مناطق کوهستانی خيبر آتش گشودند.

فصيح الله، يک افسر پليس در خيبر نيز گفت: ۷۰۰ سرباز نيروهای مرزی پاکستان اواخر روز جمعه برای انجام عمليات وارد خيبر شدند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37466

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ارتش پاکستان مواضع طالبان را بمباران کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016