دوشنبه 24 تیر 1387

وزير خارجه پاکستان؛ هيچ کس دنبال بن لادن نمي گردد، اعتماد

لینک به خبر مرتبط در خبرگزاری اسوشیت پرس

وزير خارجه پاکستان شنبه در مصاحبه يي با آسوشيتدپرس اعلام کرد در حال حاضر هيچ نيروي خارجي در خاک پاکستان در تعقيب اسامه بن لادن رهبر گروه تروريستي القاعده نيست و در آينده نيز دولت پاکستان به هيچ کشوري اجازه انجام چنين عملياتي را در خاک پاکستان نخواهد داد.شاه محمود قريشي شايعات اخير را درباره توافق پنهان دولت پاکستان با عمليات شکار بن لادن توسط نيروهاي امريکايي تکذيب کرد و گفت؛ «سياست دولت ما اين است که هرگاه نياز باشد شمار کافي از نيروهاي ارتش، شبه نظاميان حامي دولت و نيروهاي داوطلب را به محل مورد نياز اعزام کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نيروها قادر هستند هر عملياتي را که لازم است اجرا کنند. در اين شرايط هرگونه دخالت نيروهاي خارجي نتيجه يي معکوس و نامطلوب به دنبال خواهد داشت. نه تنها مردم اين مساله را نخواهند پذيرفت بلکه حق حاکميت دولت مرکزي و تماميت ارضي پاکستان نيز زير سوال مي رود.» افزايش توان و گسترش فعاليت هاي گروه هاي تروريستي القاعده، طالبان و ديگر گروه هاي شبه نظامي بنيادگرا در شمال پاکستان و پيامدهاي آن بر افزايش حملات تروريستي به نيروهاي امريکايي در افغانستان واشنگتن را از سياست هاي دولت جديد پاکستان نااميد کرده است. از سوي ديگر تلاش هاي دولت سيديوسف رضا گيلاني براي مذاکره و صلح با اين گروه ها موجب وخامت بيشتر اوضاع شده است. در اين بين مخالفت اسلام آباد با درخواست ايالات متحده درباره عمليات جست وجو در شمال اين کشور به نظر مي رسد بيش از اينکه سياستي براي حفظ حق حاکميت دولت مرکزي باشد، اقدامي در جلب نظر گروه هاي افراطي طرف مذاکره دولت پاکستان در شمال اين کشور است. به اعتقاد مقامات امريکايي بن لادن جايي در مناطق صعب العبور و کوهستاني در مرز افغانستان و پاکستان پنهان شده است.

اين مناطق به طور کامل خارج از کنترل دولت مرکزي پاکستان هستند. ديدار درياسالار مايک مالن رئيس ستاد مشترک ارتش امريکا از پاکستان طي روزهاي اوليه هفته جاري به شايعات درباره موافقت احتمالي پاکستان با اجراي عمليات ضد تروريستي ارتش امريکا در شمال غرب پاکستان دامن زده است. طي همين مدت استان آشوب زده شمال غرب پاکستان شاهد درگيري هاي مسلحانه يي بود که بر اثر آن 13 شبه نظامي هوادار دولت و دو شبه نظامي افراطي کشته شدند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37633

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير خارجه پاکستان؛ هيچ کس دنبال بن لادن نمي گردد، اعتماد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016