شنبه 12 مرداد 1387

اتحاديه اروپا: اصلاحات در ترکيه بايد شتاب بيشتری بگيرد، مهر

خاوير سولانا، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و گونتر ورهوگن، نايب رئيس کميسيون اروپا از آنکارا خواستند به انجام اصلاحات با هدف آماده کردن ترکيه برای پيوستن به اتحاديه اروپا شتاب دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آلمانی بيلد آن سونتاگ، سولانا درباره وضعيت ترکيه بعد از گذراندن بحران سياسی گفت: آنکارا همچنان نامزد پيوستن به اتحاديه اروپاست و چيزی تغيير نکرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ورهوگن هم درباره پيوستن آنکارا به اتحاديه اروپا گفت: پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا به انجام اصلاحات مورد نظر در اين کشور بستگی دارد و اصلاحات بايد از ماندن روی کاغذ به يک واقعيت اجتماعی تبديل شود.

وی اضافه کرد: رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه، فقط يک شانس دارد و آن سرعت بخشيدن به مدرنيزه کردن اين کشور و دادن آزادی های بيشتر به مردم است.

ترکيه تاکنون فقط درباره شش شرط از۳۵ شرط اتحاديه اروپا برای پيوستن اين کشور به اين اتحاديه مذاکره کرده و از يکسال پيش برای بازکردن راه مذاکرات بيشتر با سکولارهای اين کشور اختلاف نظر دارد.

اتحاديه اروپا از سال ۲۰۰۳ ميلادی بحث بر سر عضويت ترکيه در اين اتحاديه را آغاز کرده است. اين موضوع با موافقت و مخالفت برخی از اعضای اتحاديه اروپا از جمله فرانسه روبرو شده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37866

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه اروپا: اصلاحات در ترکيه بايد شتاب بيشتری بگيرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016