دوشنبه 28 مرداد 1387

روسيه؛ لهستان را به حمله اتمي تهديد كرد، همشهری

روسيه اعلام كرد: لهستان با پذيرش قرار داد مبني بر استقرار سيستم سپر دفاع موشكي، خود را در معرض يك حمله و حتي يك حمله اتمي قرار داده است.

تايم به نقل از اينترفاكس گزارش داد: ژنرال، آناتولي نوگوويتسين جانشين فرمانده ستاد مشترك ارتش روسيه اعلام كرد با استقرار اين سيستم، لهستان صد در صد در معرض حمله قرار خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او با اشاره تلويحي به لهستان اين نكته را نيز مورد تاكيد قرار داد: روسيه در صورتي كه متحد يك كشور داراي سلاح اتمي به آن كشور كمك كند، استفاده از سلاح اتمي عليه اين متحد را مورد تائيد قرار خواهد داد. نوگوويتسين افزود: احتمال استفاده از سلاح اتمي نيز مي‌تواند بخش استراتژيك يك سيستم بازدارنده محسوب شود.

مدودف رئيس جمهور روسيه هم اعلام كرد: استقرار سيستم رادار سپر دفاع موشكي آمريكا در لهستان همانگونه كه ما پيشتر گفته بوديم به طور كامل و اشكاري روسيه را مورد هدف قرار داده است.


اين اظهارات از سوي مقامات روس پس از آن بيان مي‌شود كه در روز پنجشنبه 14 اوت لهستان و آمريكا توافقنامه اوليه‌اي را درخصوص استقرار سپر دفاع موشكي آمريكا در لهستان، به امضا رساندند.

اين توافقنامه در زماني امضا شده است كه روابط آمريكا و روسيه به دليل درگيري ميان مسكو و گرجستان، بر سر منطقه اوستياي جنوبي، تيره شده است. آمريكا در جريان درگيري‌ها بر سر اوستياي جنوبي آشكارا از گرجستان كه متحد كليدي اين كشور در منطقه قفقاز محسوب مي‌شود حمايت كرده است.

آمريكا البته ارتباط ميان استقرار سپر دفاع موشكي اين كشور در لهستان را با درگيري‌ها در گرجستان رد كرده است.

اما به اعتقاد مقامات روس توافق بر سر استقرار سپر دفاع موشكي در لهستان كه همزمان با بحران در اوستياي جنوبي امضا شده نشانگر آن است كه سپر دفاع موشكي آمريكا روسيه را هدف گرفته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38021

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روسيه؛ لهستان را به حمله اتمي تهديد كرد، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016