شنبه 2 شهریور 1387

جوزف بایدن معاون اوباما شد، راديو فردا


باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایالات متحده، سرانجام سناتور جوزف بایدن را به معاونت خود برگزید.

اين تصميم آقای اوباما، روزشنبه به وسيله پيام کوتاه تلفنی، اس ام اس، و ای ميل به هواداران حزب دموکرات اعلام شد و همچنين خبر آن در سايت باراک اوباما قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جوزف بايدن، ۶۵ ساله، رييس کميته روابط خارجی سنا است.

به گزارش خبرگزاری ها، انتخاب آقای بايدن، که يک سناتور کهنه کار و خبره در سياست خارجی است، می تواند برگ برنده ای در برابر جان مک کين، نامزد حزب جمهوری خواه باشد که «بی تجربگی» سناتور اوباما را شاه بيت مبارزه انتخاباتی خود قرار داده است.

در همین حال، آخرين نظر سنجی ها بيانگر اين است که محبوبيت جان مک کين افزايش يافته و فاصله او با باراک اوباما کمتر شده است.

این درحالی است که بر اساس برخی دیگر از نظرسنجی ها، آقای مک کین بر آقای اوباما پیشی جسته است.

سناتور اوباما، در روزهای اخیر، بدون آنکه نامی از فردی که برای معاونت خود برگزیده است، ببرد، گفته بود که شخصی را انتخاب کرده است که بتواند وی را در اداره امور ياری برساند و دارای نظر مستقل باشد.

اين انتخاب در حالی انجام شد که در حزب دمکرات، چهره های سرشناس بسياری برای تصدی سمت معاونت آقای اوباما وجود داشند.

از جمله اين چهره ها، تيم کين (فرماندار ويرجينيا)، سناتور اوان بی، و کاتلين سيبليوس (فرماندار کانزاس) بودند.

اين در حالي بود که بسیاری از تحلیلگران احتمال می دادند که باراک اوباما، رقيب خود در انتخابات تعيين نامزد حزب دمکرات برای رياست جمهوری آمريکا، يعنی سناتور هيلاری کلينتون، را به عنوان معاون خود معرفی کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38068

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جوزف بایدن معاون اوباما شد، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016