شنبه 9 شهریور 1387

کاراجيچ بار ديگر در دادگاه خود را بی‌گناه خواند، ايسنا

رهبر پيشين صرب‌های بوسنی که در ماه ژوييه در پايتخت صربستان دستگير شد، برای بار دوم در دادگاه بين‌المللی لاهه حاضر شد و بار ديگر خود را مبرا از جرايمی دانست که عليه وی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران‌ (ايسنا) به نقل از خبرگزاری اينترفاکس، دادگاه بين‌المللی لاهه رادوان کاراجيچ، رهبر سابق صرب‌های بوسنی را به ‌١١ مورد جرم متهم کرده است که به جرايم جنگی، جرايم عليه بشر و نسل کشی در زمان جنگ داخلی در بوسنی و هرزگوين (سالها‌ی ‌٩٥-۱۹۹۲) مربوط می‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کاراجيچ در ‌٢١ ژوييه در بلگراد -پايتخت صربستان- به اتهام سازمان دهی، پاکسازی قومی مسلمانان و کروات‌ها در زمان جنگ داخلی در بوسنی و هرزگوين و کشتار ‌١٠٠ هزار تن دستگير شد. در نتيجه‌ اين جنگ ‌٢/٢ ميليون تن ديگر نيز آواره شدند.

کاراجيچ در اين دادگاه از پاسخ به اعلام جرمی که وی را به سازماندهی جنايات صرب‌ها در کل جنگ داخلی ‌٩٥- ‌١٩٩٢ متهم می‌کند، خودداری کرد.

وی گفت: اين دادگاه خودش را به غلط دادگاه جامعه بين‌المللی نشان می‌دهد، در حالی که دادگاه ناتو است که هدفش نابودی من است. اما من اعتراف نخواهم کرد.

صرب‌های بوسنی، سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) را دشمن خود می‌دانند، زيرا اين سازمان در ماه اوت سال ‌١٩٩٥ صرب‌های بوسنی را مجبور کرد تا با توافق صلح دايتون به جنگ پايان دهند.

رهبر صرب‌های بوسنی تاکيد کرد که قصد داشته است با تيمی از مشاوران حقوقی در دادگاه حاضر شود.

اين در حالی است که يان بانمی قاضی پرونده‌ی کاراجيچ، به وی هشدار داده بود که مسايل پيش روی وی پيچيده و آزار دهنده خواهند بود.

يان بانمی اسکاتلندی پس از‌آن به رسيدگی اين پرونده منصوب شد که کاراجيچ خواستار کنار گذاشته شدن قاضی آلفونس اوريه‌ی هلندی شد. وی اوريه را به جانبداری متهم کرده بود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38165

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاراجيچ بار ديگر در دادگاه خود را بی‌گناه خواند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016