پنجشنبه 21 شهریور 1387

برگزاری مراسم يادبود قربانيان يازده سپتامبر، بی بی سی


در هفتمين سالگرد حملات يازدهم سپتامبر آمريکا صحنه برگزاری مراسم يادبود اين واقعه است.

هفت سال قبل در اين روز چهار هواپيمای مسافربری ربوده شده و توسط اين هواپيماها برجهای تجارت جهانی در نيويورک، و ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا) مورد هدف قرار گرفتند که در نتيجه اين حملات برجهای تجارت جهانی تخريب شدند و تقريبا ۳۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

هواپيمای چهارم هم در مزرعه ای در پنسيلوانيا سقوط کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باراک اوباما و جان مک کين، نامزدهای رياست جمهوری آينده آمريکا از احزاب دموکرات و جمهوری خواه در مراسمی که به همين مناسبت در محل سابق برجهای تجارت جهانی موسوم به گراند زيرو (Ground Zero) برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

در پنتاگون برای يادبود ۱۸۴ نفری که جان خود را در جريان حمله از دست دادند مراسمی با حضور جورج بوش، برگزار خواهد شد.

در واشنگتن با هزينه ای ۲۲ ميليون دلاری و در زمينی به مساحت ۰.۷۷ هکتار که در ديد محل وقوع حادثه قرار دارد، بنای يادبودی ساخته شده است.

آقای بوش پيش از رفتن به پنتاگون، در ساعت ۱۲:۴۶ دقيقه به وقت گرينويچ (زمان برخورد اولين هواپيما به برج های تجارت جهانی) در مراسم سکوت به احترام قربانيان واقعه يازده سپتامبر که در حياط جنوبی کاخ سفيد برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

توقف فعاليت سياسی

باراک اوباما و جان مک کين نيز در بعد از ظهر امروز در کنار يکديگر در مراسم يادبود در "گراند زيرو" شرکت می کنند.

ستادهای انتخاباتی اين دو نامزد رياست جمهوری با اعلام تصميم حضور مشترک اين دو نفر در مراسم يادبود، گفته اند آقای اوباما و آقای مک کين متعهد شده اند که "به عنوان شهروندان آمريکايی" به يکديگر بپيوندند و به مدت ۲۴ ساعت فعاليت های تبليغاتی خود را متوقف کنند.

مراسمی که در محله منهتن نيويورک برگزار می شود، چهار بار برای سکوت جهت ادای احترام به قربانيان يازده سپتامبر متوقف خواهد شد: در ساعت های ۸:۴۶، ۰۹:۰۳، ۰۹:۵۹ و ۱۰:۲۹ دقيقه که زمان های برخورد هواپيما ها به دو برج تجارت جهانی و زمان فرو ريختن هر يک از دو برج هستند.

اعضاء خانواده و دانشجويانی به نمايندگی از ۹۰ کشوری که اتباع خود را در اين حادثه از دست داده اند هم نام ۲۹۷۳ نفری را که در اين حمله جان خود را از دست داده اند، خواهند خواند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38302

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزاری مراسم يادبود قربانيان يازده سپتامبر، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016