پنجشنبه 23 مهر 1383

اجرای نخستين کنسرت موسيقی در تخت جمشيد ، ۴۰۰ ژاپنی ميهمان پرسپوليس هستند، ميراث فرهنگي

گروه هنر_اولين كنسرت در تخت جمشيد توسط یک گروه ژاپنی و با حضور جمعي از مسئولين فرهنگي كشور، هنرمندان و مدیران سازمان ميراث فرهنگي و 400گردشگر ژاپني برگزار مي شود.
به گزارش میراث خبر، اين كنسرت كه يك كنسرت خصوصي است به سرپرستي «اي دا كي شين» و به نوازندگي 35 هنر مند ژاپني برپا مي شود.كي شين تا به حال در مناطق مختلف جهان از جمله آكروپليس، تانزانيا،‌نيويورك‌ و پاريس به اجراي كنسرت پرداخته است. او پيش از اين در سال 1380 نيز به ايران سفر كرده و در جشنواره فجر آن سال به اجراي برنامه پرداخته بود.
در همين حال مهندس محمد طالبيان مدير پايگاه پژوهشي تخت جمشيد با اشاره به مشكلات برگزاري كنسرت عمومي در اين محل به خبرنگار میراث خبر گفت:« فروش بليت ، تداركات و برنامه ريزي ويژه اي مي خواهد كه ما فرصت و امكان آن را براي اين برنامه نداشتيم. از طرفي اين گروه بيشتر تمايل داشتند كه كنسرتي به صورت خصوصي و با جمعيت محدود برگزار كنند.»
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اجراي كنسرت به بناهايي مثل تخت جمشيد آسيب نمي رساند، گفت:« سيستم هاي صوتي را طوري قرار داده ایم كه فركانس هاي صوتي به بخش اصلي كاخ برخورد نكند. از طرفي ما حدود سي سال است كه برنامه نور و صدا را پس از غروب آفتاب در تخت جمشيد اجرا مي كنیم كه اين برنامه تا به حال هيچ مشكلي ايجاد نكرده است. نه تنها در تخت جمشيد بلكه به نظر نمي رسد كنسرت در بناهاي تاريخي ديگر هم مشكل ساز باشد.»
وي افزود:« مهندسان آگوستيك و كارشناسان ما محل مناسبي را در تخت جمشيد براي اين كنسرت انتخاب كرده اند كه پژواك هيچ صدمه اي به بنا وارد نكند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين برنامه امروز پنجشنبه از ساعت 18 در تخت جمشيد برگزار مي شود. بر اساس اطلاعاتی که در بروشور گروه ژاپنی ذکر شده ، نوع موسیقی براساس فضا و بنای تخت جمشید طراحی شده است.
نور پردازي بناي تخت جمشيد در اين برنامه را يك شركت لبناني به صورت داوطلبانه تقبل كرده است و براي اين كار هفت متخصص نور پردازي به ايران سفر کرده اند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13097

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اجرای نخستين کنسرت موسيقی در تخت جمشيد ، ۴۰۰ ژاپنی ميهمان پرسپوليس هستند، ميراث فرهنگي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016