سه شنبه 17 مهر 1386

سه جلد ديگر از تاريخ شفاهی ادبيات معاصر در راه‌اند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب


سه جلد ديگر از مجموعه‌ی «تاريخ شفاهی ادبيات معاصر ايران» در راه انتشارند.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ی محمدهاشم اکبريانی - دبير مجموعه - از اين مجموعه، جلد مربوط به نصرت رحمانی (گفت‌وگو از مهدی اورند) از اول خردادماه در انتظار کسب مجوز نشر است و جلدهای مربوط به شمس لنگرودی (گفت‌وگو از کيوان باژن) و ضياء موحد (گفت‌وگو از اردوان اميری‌نژاد) به‌تازگی برای کسب مجوز نشر ارايه شده‌اند.

جلدهای مربوط به عمران صلاحی (کيوان باژن)، محمدعلی سپانلو (اردوان اميری‌نژاد و محسن فرجی)، عبدالعلی دستغيب (عبدالله مدنی)، جواد مجابی (علی شروقی) و زين‌العابدين مؤتمن (اميد فيروزبخش) نيز مراحل فنی را طی می‌کنند، که گفت‌وگو با صلاحی و مؤتمن در زمان حيات‌شان انجام شده است.

همچنين جلد مربوط به ليلی گلستان (گفت‌وگو از اميد فيروزبخش) به‌تازگی به چاپ دوم رسيده است؛ اما به گفته‌ی اکبريانی، پنج عنوان اول که توسط نشر روزنگار منتشر شده‌اند، شامل: صادق هدايت (مريم گوشه)، صمد بهرنگی (کيوان باژن)، هوشنگ گلشيری (مريم طاهری)، م. آزاد (اردوان اميری‌نژاد) و علی باباچاهی (عبدالله مدنی) چاپ‌شان تمام شده و موجود نيستند، و از آن‌جايی که ناشرشان ديگر فعال نيست، قرار است آن‌ها هم مثل مجلدهای بعدی به نشر ثالث سپرده و تجديد چاپ شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او همچنين اشاره کرد: تدوين تاريخ شفاهی ادبيات معاصر ايران در سه مرحله پيش‌بينی شده بود، که در مرحله‌ی اول که از سال ۸۰ شروع شده، قرار بوده به حدود ۵۰، ۶۰ شاعر، داستان‌نويس، مترجم و منتقد پرداخته شود. البته اين مرحله به‌خاطر مشکلات پيش‌آمده هنوز تمام نشده است و يک‌سری گفت‌وگوهای مقدماتی نيز از مرحله‌ی اول در حال انجام‌اند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34425

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه جلد ديگر از تاريخ شفاهی ادبيات معاصر در راه‌اند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016