یکشنبه 24 خرداد 1383

مي‌خواهند اعتبارنامه نماينده رفسنجان را به هر قيمت تأييد كنند، بازتاب

در حالي كه پرونده سوابق سوء نماينده رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي به شعبه مربوطه ارايه شده بود، شوراي نگهبان در اقدامي بي‌سابقه، از كميسيون مربوطه درخواست كرد كه اعتبارنامه وي تأييد شود و همه مسؤوليت‌هاي آن متوجه شوراي نگهبان باشد.

اين در حالي است كه آيت‌الله جنتي، دبير شوراي نگهبان، در دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي، به اعضاي كميسيون تحقيق اعتبارنامه‌ها گفته بود كه اگر شوراي نگهبان، يك‌دهم پرونده سوابق اين فرد را در اختيار داشت، صلاحيت وي را به هيچ وجه تأييد نمي‌كرد.

اما گفته مي‌شود كه صلاحيت فرد نامبرده در مجلس هفتم، در آخرين مرحله با ارسال يادداشت يكي از روحانيون سرشناس و بسيار متنفذ جناح راست به شوراي نگهبان، مورد تأييد قرار گرفته است.

پس از برگزاري انتخابات و تشكيل مجلس هفتم، با اعتراض نمايندگان شعبه هشتم بررسي اعتبارنامه‌ها به صلاحيت فرد مذكور، آيت‌الله جنتي در يادداشتي به اين شعبه، از بي‌توجهي به سوابق اين فرد و تأييد صلاحيت وي توسط شوراي نگهبان، اظهارتأسف مي‌كند.

اما اواخر هفته گذشته، شوراي نگهبان يادداشت آقاي جنتي را پس مي‌گيرد و به اين ترتيب، همه مسؤوليت‌هاي مربوط به صلاحيت فرد نامبرده را بر عهده شوراي نگهبان مي‌گذارد، اما با اين وجود، 7 نفر از 18 عضو حاضر در شعبه از تأييد اعتبارنامه نماينده رفسنجان خودداري مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار «بازتاب» مي‌افزايد: احتمالا روز سه‌شنبه، اعتبارنامه نماينده رفسنجان در صحن علني مطرح مي‌شود و در صورت اعتراض نمايندگان به كميسيون تحقيق ارجاع خواهد شد.

گفته مي‌شود، يكي از روحانيون سرشناس و بسيار بانفوذ جناح راست و همچنين يكي از معاونان وزارت اطلاعات در دوره فلاحيان، از حاميان اصلي اعمال فشار براي تأييد اعتبارنامه اين نماينده هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8873

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مي‌خواهند اعتبارنامه نماينده رفسنجان را به هر قيمت تأييد كنند، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016