چهارشنبه 1 مهر 1383

اعتصاب غذاي بازرگانان ايراني مقابل سفارت امارات درتهرانبا دخالت نيروي انتظامي نيمه تمام ماند، ايلنا

تهران-خبرگزاري کار ايران

صبح امروز؛ با حضور نيروي انتظامي، نهمين اعتصاب غذاي بازرگانان ايراني مقابل سفارت امارات درتهران نيمه تمام ماند.
به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيک ايلنا، بازرگانان مالباخته ايران که به اتفاق سهامداران خود دراعتراض به کلاهبرداري 5/3 ميليون درهمي يکي از شيوخ امارات متحده عربي، صبح امروز مقابل سفارت اين کشور در تهران دست به تحصن و اعتصاب غذا زده بودند؛ با ممانعت نيروي انتظامي مواجه شدند.
بحري از بازرگانان مالباخته ايران متحصن در مقابل سفارت امارات در تهران، دليل تحصن بازرگانان و سهامداران آن ها را عدم اجراي حکم محکوميت کيفري دادگاه دبي عليه شيخ کلاهبردار اماراتي و پيگري نکردن وزارت امور خارجه عليرغم اينکه دفاع از حقوق اتباع ايراني از جمله حقوق اقتصادي آنها در خارج از کشور بر عهده دستگاه ديپلماسي مي باشد، عنوان کرد.
وي گفت: به دنبال کلاهبرداري تاجر اماراتي که عضو خانواده حاکم "ام القوين" ها مي‌‏باشد، عليه اين شيخ عرب در مراجع انتظامي و قضايي دبي اقامه دعوي کرديم که نهايتا دادگاه براساس مدارک ارائه شده و اثبات حقانيت ما اين بازرگان را به دو سال زندان و پرداخت مطالبات ما محکوم کرد، اما تاکنون اين حکم اجرا نشده است.
بحري در ادامه افزود: براي وصول مطالبات قانوني خود بعد از عدم اجراي حکم دادگاه از سفارت امارات در تهران و نيز وزارت امور خارجه کشورمان استمداد خواستيم اما از کمترين مساعدت با ما دريغ شد.
به گزارش خبرنگار" ايلنا"، عبدالله زاده، ديگر بازرگان مال باخته متحصن در مقابل سفارت امارات در اين رابطه ؛گفت: در مکاتبه با رياست محترم جمهوري و نيز از طريق رسانه ها از ايشان استمداد خواستيم اما تاکنون پاسخي از اين مقام محترم نيز دريافت نکرديم.
وي افزود: براي احقاق حقوق خود يک بار در مقابل سفارت امارات در تهران و يک بار هم در مقابل وزارت امور خارجه با مجوز وزارت کشور و استانداري تهران تجمع اعتراض آميز برگزار کرديم که اين اقدامات نيز با عدم پاسخگويي مسئولان سفارت امارات در تهران و وزارت امور خارجه مواجه شد.
اين بازرگان مالباخته ايراني اظهار داشت: اظهار نظرهاي برخي از مسئولين که عنوان مي کنند بايد بازرگانان ايراني براي وصول مطالبات خود اقدام قضايي نمايند، ناشي از کم اطلاعي آنان از محتويات پرونده مي باشد، چرا که ما با طرح شکايت در مراجع قضايي دبي، حکم محکوميت شيخ کلاهبردار اماراتي را دريافت کرديم ، اما اين حکم تاکنون اجرا نشده است لذا به وزارت امور خارجه متوسل شديم تا در ملاقات با مقامات اماراتي نسبت به انعکاس موضوع و وصول مطالبان ما اقدام نمايند که تاکنون از انجام اين وظيفه کوتاهي کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: جاي تاسف است که دستگاه ديپلماسي کشور به وظيفه خود در دفاع از حقوق اتباع ايراني از جمله حقوق اقتصادي آن ها در خارج از کشور،عمل نمي‌‏کند و حتي نظر و دستور وزيرامورخارجه که بر اساس درخواست ما به معاونت کنسولي خود ماموريت داده بود، به صورت ويژه پيگير پرونده ما باشد؛ به بايگاني سپرده شده است. اين بازرگان مالباخته تصريح کرد: هر چند امروز با ممانعت نيروي انتظامي مواجه شديم ولي حتي اگر دستگير و روانه زندان هم شويم، سهامداران ما به تجمع درمقابل سفارت امارات درتهران ادامه خواهند داد.
گفتني است بازرگانان متحصن در مقابل سفارت امارات در تهران خواستار اقدام جدي سفارت امارات در تهران و نيز دستور رياست محترم جمهوري به وزارت امور خارجه به منظور پيگيري جدي اين وزارتخانه براي وصول مطالبات خود شدند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12278

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب غذاي بازرگانان ايراني مقابل سفارت امارات درتهرانبا دخالت نيروي انتظامي نيمه تمام ماند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016