شنبه 4 مهر 1383

جانبازان هم مانند شهروندان به درجه يك و دو تقسيم شدند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
سيد هاشم آغاجري گفت: استفاده ابزاري از ارزش‌‏ها باعث فاصله گرفتن جوانان از اين ارزش‌‏ها شده است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا, سيد هاشم آغاجري صبح امروز در جمع برخي فعالان دانشجويي كه در منزل وي با او ديدار كردند, گفت: برخي صاحبان قدرت علاوه بر تقسيم‌‏بندي شهروندان به شهروند درجه يك ودرجه دو جانبازان را هم درجه بندي كرده‌‏اند و كساني مثل"حاج داود كريمي" ظاهرا از جانبازان درجه دو بوده است برخورد ابزاري با اسلام و مقدسات چيزي است كه در تبليغاتي كه پس از شهادت او از طريق رسانه‌‏هاي رسمي صورت گرفته آشكار بود.
آغاجري تاكيد كرد: داود كريمي در سال‌‏هاي گذشته به جرم ايستادگي بر سر عهد و پيمان و عدم تمكين در مقابل ناجوانمردي‌‏ها توسط برخي صاحبان قدرت مطرود شد و سال‌‏ها در رنج و تنهايي زندگي كرد.
وي ابزار تاسف كرد: عده‌‏اي در اين كشور حتي جانبازان را هم در راستاي خواسته‌‏هاي خود قرار مي‌‏دهند و با استفاده ابزاري از آنان باعث ايجاد فاصله ميان اين نسل و نسل جوان مي‌‏شوند, اين برخوردهاي ابزاري با دين و ارزش‌‏ها باعث فاصله افتادن ميان مفاهيم مقدس با نسل جوان شده‌‏است. اين افراد دم از ارزش‌‏ها مي‌‏زنند و از سوي ديگر تعبير ديگري از ارزش‌‏ها ارايه مي‌‏كنند و از اين رهگذر شايد جوانان حق دارند كه داوري ديگري نسبت به اين مسايل داشته باشند.
آغاجري با ابراز تاسف از اين كه در كشور ما از جانبازي و شهادت براي تئوريزه كردن خشونت استفاده مي‌‏شود گفت: انگار كه جانبازان وسيله سركوب سياه عليه مردم و آزادي‌‏هاي آن‌‏ها بوده اند باتبليغات صورت مي‌‏گيرد جانبازان به جاي اين كه يادآور چهره امام حسين (ع) باشندنشانگر پيراهن سياه‌‏ها موسيليني و هيتلر شده‌‏اند و جوانان كه ناسپاسي مي‌‏كنند شايد حق داشته باشند.
وي تاكيد كرد: يكي از وظايف ما اين است كه چهره واقعي شهدا و جانبازان را به مردم نشان دهيم.
آغاجري با بيان اين مطلب كه من نه به عنوان يك جانباز كه به عنوان يك ناظر سخن مي‌‏گويم, اظهار داشت: در ميان جانبازان تنها به تعداد محدودي كه نور چشمي هستند, توجه مي‌‏شود؛ بقيه جانبازان كه جواني و سلامت خود را در راه آرمان‌‏ها و اهداف مقدس داده‌‏اند احساس مي‌‏كنند كه آرمان‌‏هايشان كه همان آرمان‌‏هاي مردم درسال 1357 بود پايمال شده است.
وي افزود: شهدا نه در منطق اين جهاني كه فراتر از اين حرف‌‏ها عمل كرده‌‏اند و آنها هستي خود را با خدا معامله كردند؛ اما در عين حال به دنبال ايجاد تغيير در اين جهان هم بودند. آنها صوفيان خانقاه نشين و درويشان خلوت نشين نبودند, بلكه كساني بودند كه مي‌‏خواستند از همين جامعه و جهان به خدا برسند.
آغاجري در ادامه با گرامي داشت ياد و خاطره جانبازان در بند گفت: در اين كشور كه در هر زمينه‌‏اي نابرابري وجود دارد اين برابري ديده مي‌‏شود كه همه منتقدان و معترضان اعم از جانباز و غير جانباز به زندان مي‌‏روند, من در زندان هم كه بودم به مسئولان زندان گفتم كه اگر جانبازان را زنداني مي‌‏كنند بايد باتوجه به وضعيت خاص جسمي آن‌‏ها شرايط مناسب آنان را برايشان فراهم كنند.
وي افزود: البته من نمي‌‏گويم زندان ويژه جانبازان مثل زندان ويژه روحانيون تاسيس كنند, چرا كه چنين حركتي اساسا با روح عدالت ناسازگار است اما شرايط مناسب باوضعيت جسماني آنان فراهم كنند.
وي با انتقاد از تبليغات برخي برخي روزنامه‌‏ها گفت : روزنامه‌‏هاي جناح محافظه كار در حال دروغ‌‏سازي در مورد من هستند اما از آنجا كه به شعور درك مردم اعتماد دارم عجله‌‏اي براي پاسخ گفتن به آنها ندارم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آغاجري در پايان در پاسخ به سوالي در مورد فعاليت‌‏هاي خود در زمان دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ در اطلاعات عمليات لشگر امام حسين (ع) فعال بودم و دليل فعاليت من در اين واحد اين بود كه اطلاعات عمليات, واحدي كاملا ايزوله بود كه با نيروهاي خودي ارتباطي نداشت و مرا به خاطر وضعيت فكري و اعتقادي‌‏ام به اين واحد انتقال داده بودند كه در صحن فعاليت در اين واحد با گرفتار شدن در ميدان مين جانباز شدم.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12342

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جانبازان هم مانند شهروندان به درجه يك و دو تقسيم شدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016