يكشنبه 3 آبان 1383

"اتهام وارده به سعید مطلبی تسهیل در فراری دادن فرزندش است": گفتگوي پيمان پاک مهر با محمد علی دادخواه

سعید مطلبی
سعید مطلبی

پيمان پاک مهر –روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel,fax:0098 411 5531723
Date:1383/08/03

تبریز نیوز:سرویس حقوق بشر:"محمد علی دادخواه"،سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و وکیل مدافع "سعید مطلبی"، در گفتگویی با پیمان پاکمهر ،اتهام وارده به "سعید مطلبی"، را تسهیل در فراری دادن دادن فرزندش سینا مطلبی دانست . قرار است اولین جلسه دادگاه در ساعت 9 صبح 22 آبان ماه 83 در مجتمع قضایی فرودگاه تهران تشکیل شود .

تبریز نیوز:آقای دادخواه، مطلع شدیم اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای سعید مطلبی، پدر سینا مطلبی دراواخر آبان ماه تشکیل می شود ، کانون مدافعان حقوق بشر ایران ، چه اقدامی در این خصوص انجام است ؟

"محمدعلی دادخواه": به عنوان عضو کانون مدافعان حقوق بشر ، وکالت سعید مطلبی ، پدر سینا مطلبی را به عهده گرفتم.

تبریز نیوز:اتهام وارده به موکل شما چیست؟

"محمدعلی دادخواه":اتهامی که به ایشان روا داشتند،"تسهیل در فراری دادن فرزندش سینا مطلبی است" ، که اصولا این امر با توجه به این که فرزندش یک روزنامه نگار و انسان بالغ و عاقلی است که توان اداره کردن زندگی خودش را داشته و هیچ نیازی به پدری که بازنشسته است ندارد،باید بگویم که اصولا این استنباط ، استنباط بدور از واقع است .اگر بگوییم سینا ، با توجه به موقعیت زمانی و مکانی می توانست نسبت به چنین امری در خصوص پدرش مبادرت کند شاید حرفی برای گفتن بود ولی عکس این مورد اصولا قابل پذیرش نیست .

تبریز نیوز : آیا با توجه به سن و اوضاع و احوال حاکم بر سعید مطلبی چنین امری قابل پذیرش است ؟

"محمدعلی دادخواه":نه خیر .چون باید اختیارات یک شخص را در خصوص وقوع جرم در نظر بگیریم.با توجه به شرایط سنی و موقعیت زندگی و اجتماعی سعید مطلبی چنین امری قابل پذیرش نیست .من امیدوارم دستگاه قضایی با التفات و عنایت بیشتری بر این موضوع بنگرد .چون هرگز هدف یک رسیدگی ارعاب ، تهدید و به خوف انداختن یک فرد نیست که ببیند خانواده اش تحت اذیت و آزار قرار گرفته در نتیجه روال خودش را عوض کند .

تبریز نیوز : در این چنین مواردی جهت یک دادرسی منصفانه بر چه اساسی باید تصمیم گیری شود ؟

"محمدعلی دادخواه":دارسی منصفانه و یک نظام دادرسی عادلانه ایجاب می کند که هر کس به علت اعمال خودش شخصا مورد تعقیب و مجازات قرار گیرد .اصل شخصی بودن مجازات ها و تعقیب ها باید حتما مورد توجه واقع شود.

تبریز نیوز:اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام آقای سعید مطلبی در چه تاریخی است ؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"محمدعلی دادخواه":اولین جلسه رسیدگی به اتهام موکلم در ساعت 9 صبح ، 22 آبان 83 در مجتمع قضایی فرودگاه خواهد بود . هر چند اصل بر این است که در نزدیک ترین مجتمع قضایی نزدیک به محل سکونت باشد ، که مجتمع قضایی پونک نزدیک به محل سکونت موکلم است .

تبریز نیوز:آیا این دادگاه با حضور هیات منصفه تشکیل خواهد شد؟

"محمدعلی دادخواه":نه خیر دادگاه بدون هیات منصفه تشکیل خواهد شد.

تبریز نیوز : آقای مطلبی چند روز در بازداشت بود و آیا ایشان از محل بازداشتش مطلع است ؟

"محمدعلی دادخواه":نزدیک به یک ماه در سلول انفرادی در بازداشت قرار داشت . از محل بازداشتش هم اطلاع دقیقی ندارد.

تبریز نیوز:نحوه برخورد بازجویان در طی دوران بازداشت در سلول انفرادی با موکل شما چگونه بوده است؟

"محمدعلی دادخواه":موکلم سعید مطلبی ، گفته که با وی خوش رفتاری نشده است.

تبریز نیوز:آیا به نظر شما حساسیت رسانه ها و سازمان های مدافع حقوق بشری داخلی و خارجی می تواند در جریان رسیدگی به پرونده های سیاسی موثر باشد؟

"محمدعلی دادخواه":نگرش من یک نگرش حقوق بشری و دیدگاهم دیدگاهی حقوقی است ، فارغ از این که انسانی مورد توجه جامعه جهانی باشد یا نباشد باید از یک رسیدگی منصفانه و عادلانه برخوردار باشد .فکر می کنم خرد گرایی ، منطق و عدل حکم می کند که ما آقای سعید مطلبی را در مورد هر اتهامی که تصور می کنیم به سینا مطلبی وارد است ، احضار به دادرسی نکرده و فقط قانون را در نظر بگیریم .

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13487

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"اتهام وارده به سعید مطلبی تسهیل در فراری دادن فرزندش است": گفتگوي پيمان پاک مهر با محمد علی دادخواه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016