جمعه 22 آبان 1383

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت گفت: جريان اصلاحات، نيروي مردمي و اجتماعي خود را از دست داده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

به گزارش خبرنگار" ايلنا" اکبر عطري در مراسم افطاري جمعي از فعالان دانشجويي با پرداختن به مسايل ناکامي جنبش اصلاحات گفت: فاصله بسيار شعارهاي اين جنبش با خواست هاي بومي مردم، باعث عدم توفيق اين حرکت شد و درحالي که ما منتظر تحقق جامعه مدني بوديم، ديديم که از جامعه زدني هم عبور کرده ايم.
وي افزود: در زمان اصلاحات مباحثي که مطرح مي گرديد، با تخطئه رو به رو مي شد و خواسته هاي مردم و جوانان مورد بي‌‏اعتنايي قرار مي گرفت، در مسايل زنان هم علي‌‏رغم کسب جايزه صلح نوبل توسط خانم عبادي، باز هم شاهد استفاده نکردن از پتانسيل عظيم اجتماعي زنان هستيم، در حالي که نيمي از جامعه ما را زنان تشکيل مي دهند، قوميت ها و اقليت‌‏هايي نيز که در انتخابات سال 76 به اصلاحات راي داده بودند، مورد بي‌‏توجهي قرار گرفتند و با اين گونه برخوردها اصلاحات به وسيله اي براي کسب قدرت بدون ايجاد تغيير اساسي در وضع موجود حاکميت تبديل شد.
وي با اشاره به اين که تنها نقطه اتکاي اصلاحات پشتوانه و نيروي اجتماعي بود، گفت: اکنون جريان اصلاحات، نيروي مردمي و اجتماعي خود را از دست داده اند و شاهد رکود و خستگي مردم هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: جريان دانشجويي و انجمن هاي اسلامي، نقش خود را به خوبي ايفا کرده اند. مباحثي نظير" عبور از خاتمي" و" نقد اصلاحات" که از سوي دفتر تحکيم وحدت مطرح شد، نمونه اين حرکت به جا و به موقع بود، اکنون اصلاحات جز تلاش براي جايگزيني کردن افراد پيشين در پست ها و بهره مندي از اين شرايطي براي گروه جريان سياسي خاص نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14276

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت گفت: جريان اصلاحات، نيروي مردمي و اجتماعي خود را از دست داده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016