دوشنبه 25 آبان 1383

وكيل مدافع رحماني، عليجاني و صابر: عده‌اي مانع آزادي موكلانم مي‌شوند ؛ نرگس محمدي: اطلاعي از دلايل عدم آزادي نداريم ، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
وكيل مدافع بازداشت‌شدگان ملي مذهبي ابراز عقيده كرد كه اراده‌اي براي عدم آزادي تقي رحماني، هدي صابر و رضا عليجاني وجود دارد.

عبدالفتاح سلطاني در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه دادگاه روز پنج شنبه طي نامه‌اي به زندان اوين اعلام كرده كه سه بازداشت شده ملي مذهبي آزاد شوند، ادعا كرد: اما عده‌اي در زندان اوين نه از قاضي تبعيت كرده و نه از مسوولان مافوق خود حرف‌شنوي دارند و خودسرانه مانع آزادي موكلانم مي‌شوند.

وي ادامه داد: از روز پنج شنبه دستور آزادي به زندان اوين ابلاغ شده و دفتر شعبه‌ي 26 دادگاه انقلاب نيز اين ابلاغ را به ما وكلا جهت رويت نشان دادند و از اين مرحله به بعد مسايل به زندان و كساني مربوط مي‌شود كه در زندان حكومت مي‌كنند.

سلطاني با بيان اينكه مسوولان عالي رتبه زندان، موافق چنين برخوردي نيستند، برخي افراد در بند 2 الف را به خودسري و عدم تبعيت از قانون متهم كرد و افزود: آنها به ضوابط توجه ندارند و هر كاري كه مي‌خواهند انجام مي‌دهند.

اين وكيل دادگستري درباره‌ي زمان آزادي وكلانش، گفت: نمي‌توان در مورد رفتارهاي غير قانوني پيش‌بيني داشت و تنها مسايل قانوني را مي‌توان پيش‌بيني كرد. رفتار عده‌اي قليل در بند 2 الف زندان اوين قابل پيش‌بيني و ضابطه‌مند نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هم‌چنين نرگس محمدي، همسر تقي رحماني به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: تمام مراحل اداري طي شده است و ما منتظريم كه رحماني، عليجاني و صابر امروز آزاد شوند. تمام ديشب و امروز را چشم به راه آنها بوديم و از دلايل عدم آزادي مطلع نيستم.

وي در پايان اظهار داشت: مراحل پايان پذيرفته و عزيزانمان بايد از روز چهارشنبه آزاد مي‌شدند و دليل اين تعلل را نمي‌دانم.

Copyright: gooya.com 2016