سه شنبه 26 آبان 1383

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران:در صورت تداوم بازداشت روزنامه‌نگاران از هر امكان قانوني براي بيان اعتراض استفاده مي‌كنيم، ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران در اعتراض به تداوم بازداشت روزنامه‌نگاران بيانيه صادر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران در اين بيانيه با نام بردن از شهرام رفيع‌زاده، روزبه ميرابراهيمي، جواد غلام تميمي، اميد معماريان، فرشته قاضي و محبوبه عباسقلي از آن‌ها به عنوان روزنامه‌نگاران بازداشتي نام برده و بر اطلاع رساني شفاف و منطبق با موازين قانوني نسبت به اتهام و دلايل بازداشت آن‌ها تاكيد كرد.

صادركنندگان اين بيانيه با ابراز نگراني نسبت به وضعيت روزنامه‌نگاران بازداشت شده توجه مسوولان اداره‌ي كشور، به ويژه دست‌اندركاران قوه‌ي قضاييه را به اين نكات جلب كرده است: انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران به عنوان يك نهاد صنفي و مدني دفاع از حقوق صنفي و قانوني روزنامه‌نگاران را وظيفه خود مي‌داند و از هر گونه اقدام و تلاش با استفاده از امكانات موجود براي دفاع از حقوق مادي و معنوي اين قشر فرهيخته و زحمتكش دريغ نمي‌كند. تامين امنيت شغلي و استقلال حرفه‌اي روزنامه‌نگاران هدف هميشگي است، و تنها در سايه‌ي تحقق چنين هدفي مي‌توان انتظار داشت كه گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جامعه جريان يابد و مطبوعات به عنوان ركن چهارم مردم‌سالاري عمل كنند و امكان نظارت عمومي و مردمي را بر حكومتگران فراهم آورند.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران در ادامه‌ي اين بيانيه آورده است: هرگونه برخورد با مطبوعات و روزنامه‌نگاران خارج از چارچوب و موازين قانوني از نظر انجمن محكوم و مطرود است، ضمن آنكه اعمال چنين برخوردهايي نه تنها به مصحلت و صلاح كشور و نظام نمي‌دانيم بلكه كوچكترين راهگشايي و مشكل‌زدايي نيز در آن نمي‌بينيم. متاسفانه شيوه‌هاي برخورد در سال‌هاي اخير جز آنكه به خدشه‌دار شدن چهره‌ي نظام در عرصه‌ي خارجي و داخلي دامن زند حاصل ديگري به همراه نداشته است.

نويسندگان اين بيانيه افزوده‌اند: انجمن همواره در جهت تعادل مثبت و سازنده با اركان حكومت، به ويژه مسوولان قوه‌‌ي قضاييه برآمده است چرا كه بر اين باوريم از طريق گفت‌وگو و تعامل بهتر مي‌توان به حل مشكلات و سوء تفاهم‌ها كمك كرد و از انجام برخوردهاي هزينه‌زا و نامطلوب كاست. هرچند تلاش‌هاي ما در اين‌باره كمتر مورد استقبال قرار گرفته است، باز بر اين نظر پاي مي‌فشاريم كه تعامل دو سويه‌ي نهادهاي مدني و حكومتگران حلال بسياري از مشكلات و راهگشاي كشور به سوي آينده‌ي بهتر است و اميدواريم كه مخاطبان ما دريابند كه سوءظن و بدبيني نسب به روزنامه‌نگاران و انجمن كه همه فعاليت آنها آشكار و در چارچوب موازين قانوني است، چاره‌ساز نيست.

اين بيانيه مي‌افزايد: انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران ضمن استقبال از آزادي افراد مرتبط با سايت‌هاي اينترنتي و با اميد به اينكه در نگرش و عمل مسوولان دستگاه قضايي تغيير حاصل شود، خواستار آزادي بي‌قيد و شرط مابقي افراد دربند است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران خاطرنشان كرده است كه با اشاره به برخوردهاي صورت گرفته با افراد بازداشتي، تداوم بازداشت روزنامه‌نگاران مذكور اين حق را براي انجمن ايجاد مي‌كند كه در روزهاي آتي از هر امكان قانوني و مسالمت‌آميز براي بيان اعتراض دست‌جمعي صنف نسبت به اين واقعه استفاده كند و طبعا پيامدهاي احتمالي چنين رخدادي بر عهده مسوولاني خواهد بود كه در اين باره مسووليت پاسخگويي و اقدام را بر عهده دارند.

Copyright: gooya.com 2016