جمعه 29 آبان 1383

کالين پاول: ايران مي‌‏خواهد کلاهک اتمي بسازد، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

وزيرخارجه مستعفي آمريکا با بيان ادعاهايي جديد بر ضد جمهوري اسلامي ايران، کشورمان را به تلاش براي دستيابي به فناوري نصب کلاهک‌‏هاي هسته‌‏اي بر موشک متهم کرد.

به گزارش ايلنا، "کالين پاول" که در برازيليا و در مسير سفر به شيلي براي سرکت همايش همکاري اقتصادي کشورهاي آسيا و اقيانوس آرام در جمع خبرنگاران سخن مي‌‏گفت، مدعي شد: اطلاعاتي به من رسيده که حاکي است ايراني‌‏ها در حال تلاش براي ساخت سکوهاي پرتاب موشک هستند.
وي که ساعاتي پس از طرح ادعاهاي گروهک تروريستي منافقين درباره فعاليت‌هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي کشورمان حرف مي‌‏زد، در ادامه ادعاهاي خود، افزود: من دارم درباره کلاهک‌‏هاي جنگي حرف مي‌‏زنم. ما از اطلاعاتي حرف مي‌‏زنيم که نشان مي‌‏دهد آنها فقط موشک ندارند چون اين اطلاعات نشان مي‌‏دهد آنها با جديت براي کيفيت قرار دادن هر دوي اين فناوري‌‏ها در موشک تلاش مي‌‏کنند.
پاول که ادعاهاي منافقين را مبناي ادعاهاي خود بر ضد کشورمان قرار داده بود، گفت: من توانايي اين را ندارم که جزئيات گزارش گروه اپوزيسيون جمهوري اسلامي در خارج را که گفته‌‏اند ايران به اورانيوم غني‌‏شده براي ساخت بمب اتمي دست يافته، اثبات کنم.
اين در حالي است که آمريکا به‌‏رغم قرار دادن نام گروهک تروريستي منافقين در ليست گروه‌‏هاي تروريستي خطرناک، همچنان از اعضاي آن در آمريکا و عراق، حمايت و حفاظت مي‌‏کند.
از سوي ديگر، سخنگوي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران ادعاهاي جديد گروهک تروريستي منافقين در خصوص فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران را رد کرد.
"حميدرضا آصفي" گفت: از نظر ما اين داستان‌‏پردازي‌‏ها دروغين، فاقد ارزش و تکراري است.
سخنگوي وزارت امورخارجه افزود: اين ادعاها براي تخريب فضاي مثبتي که در آستانه نشست آينده شوراي حکام و در پي توافق اوليه ميان جمهوري اسلامي ايران و سه کشور اروپايي و گزارش واقع‌‏بينانه مديرکل آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي از فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران پديد آمده، صورت مي‌‏گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اين‌‏گونه خبرسازي‌‏ها، پيش‌‏تر نيز توسط اين گروهک تروريستي مضمحل‌‏شده با هدف کسب موقعيت نزد دولت‌‏هاي غربي که آنها را در ليست گروه‌‏هاي تروريستي خود قرار داده‌‏اند، انجام مي‌‏شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14586

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کالين پاول: ايران مي‌‏خواهد کلاهک اتمي بسازد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016