جمعه 29 آبان 1383

امامي كاشاني: مساله‌ي هسته‌يي صنعت و فناوري است و ما از آن دست برنمي‌داريم و از سوي ديگر به سمت سلاح اتمي نيز نمي‌رويم، ايسنا

امامي كاشاني خطاب به آمريكا و اسرائيل: لكه‌هاي ننگ‌تان در تاريخ مي‌ماند و آيندگان درباره‌ي شما قضاوت مي‌كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

امام جمعه‌ي موقت تهران وضعيت ايجاد شده در عراق و فلسطين را حاصل جناياتي دانست كه قرن‌ها دنيا نمونه‌ي آن را به خود نديده و همان تمدن و تفكر آمريكايي است كه آمريكاييها مي‌خواهند آن را در دنيا بسط دهند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت امامي كاشاني خطيب نماز جمعه‌ي تهران با بيان اين كه تكنولوژي، صنعت و پيشرفت‌ها از نشانه‌هاي تمدن در دنياست خاطرنشان كرد كه تمدن در ابواب مختلف جلوه گر است و افزود: جلوه‌ي تمدن آمريكايي اين است كه وقتي مردم به مسجد پناه برده‌اند، سرباز آمريكايي تيربارانشان مي‌كند و به دروغ نام اين كار خود را مبارزه با تروريسم گذاشته‌اند.

وي با تاكيد بر لزوم برخورد دنيا با تبعات چنين تمدني، اظهار داشت: تعفن اين تمدن همه جا را گرفته است، كيست كه اين را نفهمد؟ كيست كه اين صحنه‌ها را ببيند و آمريكا را نفرين نكند؟ كيست كه نگويد رويتان سياه؟

چرا اين تعفن به مشام ملت آمريكا نرسيده و چرا اكثريت باز هم راي مي‌دهند؟ پناه بر خدا از آن وقتي كه چشم‌ها كور شده و گوش‌ها كر شود.

امامي كاشاني خطاب به آمريكايي‌ها افزود: اين تمدني است كه مي‌خواهيد با آن روي زمين كدخدايي كنيد؟

امام جمعه‌ي موقت تهران، با اشاره به قرارداد ژنو و حقوق جنگ كه در آن ذكر شده، آمريكا را نقض كننده‌ي اين قرارداد دانست و تصريح كرد: نهادهاي حقوقي، دولت‌هاي عربي و اسلامي كه كجا هستند؟ چرا ساكتند؟ دانشگاه‌هاي دنيا و كساني كه بايد صدايشان بلند شود و بگويند كه شما(آمريكاييها)، ننگ بشر شده‌ايد، كجا هستند؟

وي با بيان اينكه با كمك به مظلومان عراق و فلسطين بايد جنايات صورت گرفته در اين كشورها را محكوم كنيم، گفت: روزي بايد بيايد كه دست امام عصر (عج) تمام اين استبدادها را واژگون كند.

وي خطاب به آمريكا و اسرائيل، اظهار داشت: آمريكا و اسرائيل؛ شما راه به جايي نمي‌بريد و طرفي نمي‌بنديد، لكه‌هاي ننگ‌تان در تاريخ مي‌ماند و آيندگان درباره‌تان قضاوت مي‌كنند. شما در تمام اين جنايات شكست خورده و بدبخت هستيد.

امام جمعه‌ي موقت تهران با يادآوري اين نكته كه جمهوري اسلامي ايران از اول در مورد مساله‌ي انرژي هسته‌يي موضع و نوع فعاليت خود را شفاف بيان و خاطرنشان كرد كه ما سلاح اتمي را جايز نمي‌دانيم. مسوولان نيز گفته‌اند كه ما اين فناوري را براي تكنولوژي نياز داريم و بررسي‌هاي آژانس نيز نشان داد كه ايران به دنبال توليد سلاح اتمي نيست.

وي گفت: مساله‌ي هسته‌يي صنعت و فناوري است و ما از آن دست برنمي‌داريم و از سوي ديگر به سمت سلاح اتمي نيز نمي‌رويم و آن را هم محكوم مي‌كنيم.

امامي كاشاني اظهار اميدواري كرد كه پرونده‌ي ايران در آژانس مختومه اعلام شود و به شوراي شوراي امنيت فرستاده نشود.

امام جمعه‌ي موقت تهران، افزود: اروپايي‌ها فهميده‌اند كه ما شفاف حرف مي‌زنيم و نمي‌خواهيم سلاح اتمي بسازيم، اما بايد اين را باور كنند كه نظام اسلامي ايران، همانطوري كه از حاكميت بر تماميت ارضي كشور حمايت مي‌كنند، همانطور هم بر تماميت حقوقي كشور به عنوان حقوق كشور و تماميت حقوقي اصرار مي‌ورزند، از تماميت حقوقي خود نيز دفاع مي‌كند و نقطه‌ي برجسته‌ي اين تماميت حقوقي فناوري هسته‌يي است و ملت ايران و تمام دست‌اندركاران بر اين اصرار مي‌ورزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خطيب نمازجمعه‌ي امرز تهران، با تاكيد بر رعايت احترام به مردم روي زمين نتيجه‌ي آن را به پايان رسيدن كارها بدون ايجاد تنش و سر و صدا دانست و افزود: جمهوري اسلامي از تنش، پراكندگي و اضطراب ابدا استقبال نكرده و نمي‌كند. اگر هم زماني جمهوري اسلامي در تنش و اضطراب افتاده، شما او را در اين چاله‌ها انداخته‌ايد.

امامي كاشاني از دستگاه‌هاي سياسي نظام، دكتر روحاني، وزارت خارجه، شوراي امنيت كه در اين زمينه فعاليت كرده‌اند، قدرداني كرد و گفت: بار سنگين اين مسووليت بر عهده‌ي دكتر روحاني گذاشته شده است، ما از پيشگاه خداوند مي‌خواهيم كه همه‌ي اين افراد و دستگاه‌ها در تمام صحنه‌هاي ديپلماسي و سياسي كه به نفع كشور است، موفق باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري نماز عيد فطر و حضور پرشكوه مردم در اين نماز از دانشگاهيان، نويسندگان و آنها كه در افكار جامعه تاثيرگذارند، خواست كه در حفظ وحدت كوشا باشند و افزود: همه‌ي ما بايد به سمت وحدت حركت كنيم تا دنيا بفهمد كه نمي‌شود از چنين جامعه‌اي علم و اخلاق را بگيرد.

خطيب نمازجمعه‌ي امرز تهران با اشاره به فرا رسيدن سالگرد آيت الله طباطبايي از او به عنوان ستاره‌ي درخشاني در آسمان علم و ادب و عرفان و تفسير و قرآن ياد كرد و هم‌چنين سالگرد محروم علامه محمدتقي جعفري را يادآور شد و از پيشگاه خداوند براي وي طلب رحمت كرد.

Copyright: gooya.com 2016