دوشنبه 2 آذر 1383

مردم شوشتر همچنان درخيابانها به سرمی برند؛ ۲۳زمين لرزه درکمتر از ۴۸ ساعت، ايران

گروه شهرستانها ـ با وقوع سه زمين لرزه ديگر در بامداد روز يکشنبه، شمار زمين لرزه های «فوج گونه» درمنطقه شوشتر تا ساعت ۹بامداد روز يکشنبه، اول آذرماه به ۲۳زمين لرزه رسيد.
شدت زمين لرزه هايی که از شامگاه جمعه تا صبح يکشنبه شوشتر را لرزانده است به تناوب بين ۳ تا ۴‎/۲ درجه درمقياس امواج درونی زمين (ريشتر) برآورد شده است. کارشناسان می گويند وقوع زمين لرزه های «فوج گونه» در سلسله جبال زاگرس کاملاً طبيعی است و با خروج تدريجی انرژی زمين، احتمال وقوع زمين لرزه های شديدتر درمنطقه کاهش می يابد.
با اين وجود، اين امر به مفهوم عدم احتمال وقوع زمين لرزه های بزرگ نيست و ممکن است سازه های ضعيف موجود دراين مناطق دراثر زمين لرزه های خفيف نيز خراب شوند.
درپی وقوع زمين لرزه های مکرر در شوشتر، مردم اين شهر شبهای گذشته را درخيابانها، پارکها و فضاهای بازشهری گذرانده اند. به همين علت ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان خوزستان تاکنون ۱۷محل اسکان موقت شهری و ۱۰ کمپ روستايی را دراين شهرستان دايرکرده است.
«شاپور رستمی» مديرکل حوادث و سوانح غيرمترقبه خوزستان با اعلام اين مطلب افزود: باتوجه به نگرانی مردم از ادامه زمين لرزه ها وروی آوردن آنها به فضاهای آزاد، درنظر است تا اردوگاههای شهری به ۳۰ مورد افزايش يابد.
وی گفت: باتوجه به اين که تمام تقاضاها برای چادر، از سوی مردم شهر شوشتر بوده، محل اسکان موقت روستايی تا اطلاع ثانوی افزايش نخواهديافت.
رستمی تعداد چادرهای توزيع شده بين اهالی شوشتر را تا روز شنبه يک هزار و ۷۰۰چادر اعلام کرد و گفت که مقررشد در روز يکشنبه نيز ۵۰۰تخته چادر ديگر بين مردم توزيع شود.
وی تصريح کرد که اين تعداد چادر نيازمردم را برطرف نمی کند، اما اداره حوادث غيرمترقبه قادرنيست تا تقاضای يک چادر برای هرخانواده را تأمين کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رستمی افزود: با قطع بارندگی و بهترشدن شرايط جوی در روز يکشنبه، مردم درطول روز مشکلی نداشتند و در طول شب نيز از وسايل خود استفاده می کنند و مشکل فعلی آنها فقط نياز به چادر است.
وی افزود: مدارس شوشتر روزهای شنبه و يکشنبه تعطيل بوده است. اين مقام مسؤول درمورد خسارات وارده گفت: تاکنون هيچگونه خسارت مالی و جانی از اين زمين لرزه ها گزارش نشده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14716

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مردم شوشتر همچنان درخيابانها به سرمی برند؛ ۲۳زمين لرزه درکمتر از ۴۸ ساعت، ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016