دوشنبه 2 آذر 1383

کالين پاول:هيچ دري براي مذاکره با ايران سراغ ندارم؛ اطلاعات من درباره برخورداري ايران از کلاهک‌‏هاي نامعارف درست بوده، ايلنا

تهران- خبرگزاري کار ايران

وزيرخارجه مستعفي آمريکا بار ديگر بر ادعاهاي اخير خود بر ضد ايران که از سوي مسؤولان کشورمان و حتي منابع سياسي و مطبوعاتي خارجي، تکذيب و در صحت آنها ترديد شده بود، پافشاري کرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاري کار ايران ( ايلنا )، "کالين پاول" در آستانه نشست شوراي حکام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي براي بررسي برنامه‌‏هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي جمهوري اسلامي ايران؛ در خصوص صحت و سقم ادعاهاي اخير خود مبني بر اينکه ايران در حال ساخت موشک‌‏هايي با توانايي حمل کلاهک‌‏هاي هسته‌‏اي است، گفت: ايراني‌‏ها بر روي موشک‌‏هايي با بُرد بالا کار مي‌‏کنند و از دقت بالايي برخوردار نيستند بنابراين مي‌‏توان نتيجه گرفت که آنها براي حمل کلاهک‌‏هاي متعارف طراحي نشده‌‏اند.
به گزارش پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريکا، وي افزود: اطلاعات بيشتري که من دريافت کردم باعث شد من اين‌‏طور نتيجه‌‏گيري کنم که آنچه پيش از اين فکر مي‌‏کردم ايراني‌‏ها انجام مي‌‏دهند، درست بوده است.
پاول ادامه داد: البته براي من شگفت‌‏آور نيست که ايراني‌‏ها چنين اقدامي انجام دهند.
وزيرخارجه مستعفي آمريکا در مورد ديدگاه مردم نسبت به صحت اين اطلاعات، گفت: البته اين نظر، نظر ثابت تمام جامعه جهاني نيست اما با اين حال، من صحت اين اطلاعات را قبول دارم.
وي در پاسخ به اين سؤال شد که آيا طرح اين ادعاها، درهاي مذاکره با ايران در نشست شرم‌‏الشيخ را نمي‌‏بندد؛ گفت: من از هيچ "دَر"ي اطلاع ندارم و حتي از باز بودن اين درها هم مطلع نيستم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پاول افزود: من بارها گفته‌‏ام که اين نشست، نشستي با همسايگان عراق است که آمريکا نيز در آن حضور پيدا مي‌‏کنند واين امري عادي است که من به همراه ايراني‌‏ها در اين نشست حضور پيدا کنم.
پاوب که اين حرف‌‏ها را در سانتياگو، پايتخت شيلي مطرح کرده بود، عازم تل‌‏آويو شده تا پس از رايزني با "آريل شارون" و "سيلوان شالوم" براي شرکت در نشست شرم‌‏الشيخ به مصر برود.

Copyright: gooya.com 2016