چهارشنبه 4 آذر 1383

نامه‌نگاري يک نماينده با «هما» اعتراض نمايندگان را برانگيخت، خراسان

براي دومين روز پياپي موضوع مزايده سازمان هواپيمايي و نامه توصيه شاهي‌عربلو نماينده رباط‌کريم به مديرعامل هما براي برنده شدن فردي در اين مناقصه لحظاتي وقت مجلس را گرفت. حداد عادل پس از تبريک هفته بسيج در ابتداي جلسه ديروز و ايراد تذکر شاهي‌عربلو درخصوص مطالب مطرح شده درباره وي در جلسه روز دوشنبه از خبر کيهان درخصوص نامه‌نگاري يک نماينده مجلس براي برنده شدن فردي خاص در مزايده سازمان هواپيمايي کشور تقدير و تشکر کرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ما حداد عادل در پاسخ به تذکر محمد شاهي‌عربلو نماينده رباط‌کريم گفت: مردم و نمايندگان بدانند اگر مطلبي در روزنامه‌اي چاپ شد از اختيارات آن روزنامه است نه مجلس،
وي افزود: يکي از وظايف و اختيارات روزنامه‌ها نگهباني از حقوق مردم و آزادي بيان است.
حداد عادل گفت: وقتي خبري در روزنامه کيهان بدون ذکر نام از نامه نماينده‌اي منتشر شد همه نمايندگان متهم مي‌شوند و بايد گفت متن چاپ شده اصلا قابل دفاع نيست و مردم نبايد نسبت به مجلس هفتم بدبين شوند.
وي با اشاره به اينکه امروز مشخص شد نامه متعلق به شاهي‌عربلو نماينده رباط‌کريم است درخصوص توزيع نامه شاهي‌عربلو در بين نمايندگان مجلس تصريح کرد، نمايندگان محترم مجلس بدانند ما نسبت به اين امور حساس هستيم و هر مطلبي که به کل شأن و حيثيت مجلس و اتفاقي که موجب بدبيني مردم به مجلس شود را سخت پيگيري خواهيم کرد و اگر ثابت شود با آن برخورد خواهيم کرد.
حداد عادل گفت: ما هيچ ابايي از طرح آشکار موضوع در تريبون مجلس و خطاب به ملت نداريم و از شأن و جايگاه مجلس دفاع مي‌کنيم.
در اين هنگام تعدادي از نمايندگان در تاييد سخنان رئيس‌مجلس شروع به گفتن احسنت کردند و حداد عادل گفت: اميدوارم در عمل اين سخنان را تاييد کنيد.
رئيس مجلس خطاب به محمد شاهي‌عربلو نماينده رباط‌کريم گفت: هنوز هيچ حکمي يا تصميمي نسبت به جنابعالي صادر نکرده‌ام اما همانطور که خودتان تصديق مي‌کنيد نامه‌اي که به امضاي شما رسيده قابل دفاع نيست، شما که چند دوره نماينده هستيد بايد توجه کنيد اين کار شما تخلف آشکار از وظايف نمايندگي مجلس است.
حداد عادل در ادامه با قرائت بخشي از نامه شاهي‌عربلو به کشاورزيان مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: آقاي شاهي‌عربلو بايد توجه داشته باشيد نامه‌اي را که امضاء مي‌کنيد چيست، اگر مي‌گوييد نامه را دفتر شما تنظيم کرده و شما آنرا امضا کرده‌ايد، عذر بدتر از گناه آورده‌ايد و اگر دفتر شما به عمد يا لهو مرتکب اين خطا شده بايد او را تغيير دهيد، کار شوخي نيست، نمايندگان بايد نامه‌هايشان را به دقت بخوانند و امضا کنند و مي‌دانم که دقت مي‌کنند.
وي تصريح کرد: اينکه کسي بيکار بوده يا نبوده و شما چه مي‌خواستيد، چه نوشته‌ايد و چرا نوشته‌ايد که ملت نمي‌دانند، آنچه مشخص شده نامه‌اي است که در روزنامه چاپ شده و قطعا روزنامه کيهان کار خوبي کرده است و بايد از اين کارها بکند، آزادي مطبوعات يعني همين که از اينگونه کارها جلوگيري کنند و من از روزنامه کيهان به دليل درج اين خبر تشکر مي‌کنم.
وي در ادامه خطاب به نمايندگان گفت: دقت کنيد چهره پاک و محترم مجلس هفتم محفوظ بماند.
شاهي‌عربلو: نامه را نخوانده امضا کردم
محمد شاهي عربلو نماينده رباط‌کريم نيز در ابتداي جلسه علني ديروز در يک تذکر آيين‌نامه‌اي درباره نامه خود به مديرعامل هما و مطالب مطرح شده در روزنامه کيهان توضيح داد.
شاهي عربلو تصريح کرد: من از اينکه اين نامه و نامه آقاي کوهکن کارپرداز فرهنگي هيئت رئيسه در جمع نمايندگان توزيع شده تعجب کردم و اين کار را خارج از شأن مجلس مي‌دانم.
وي گفت: اين مزايده يک مزايده ميلياردي نبوده، بلکه يک مزايده کوچک بود که به (آت و آشغال) داخل هواپيما و زباله‌هاي مسافران هواپيما مربوط بود و نامه‌اي که از دفتر ما رفته در مورد اين مزايده بوده است.
وي در ادامه با اشاره به نامه رشيد صبحي شخص درخواست‌کننده از وي اشاره کرد و گفت: من فقط ايشان را به مديرعامل هما معرفي کردم.
وي افزود: در مورد اين نامه شبهاتي ايجاد شده و نامه‌اي که پخش شده را نمي‌دانم ولي بايد بگويم اين نامه در لابه‌لاي نامه‌ها امضا شده و من آن را نخوانده‌ام و امضا کردم.
وي افزود: اين مزايده‌اي که اين بنده خدا (رشيد صبحي) در آن برنده شد 50 ميليون به نفع دولت بوده است.
در اين هنگام حداد عادل از شاهي‌عربلو خواست به دليل اتمام وقت تذکر آئين‌نامه‌اي وي سخنانش را به پايان برساند.
در ادامه حداد عادل به دليل طولاني شدن سخنان شاهي عربلو بلندگوي وي را قطع کرد.
در همين حال تيمورعلي عسگري نايب رئيس کميسيون اصل 90 از شکايت بيش از 20 نماينده از محمد شاهي‌عربلو نماينده رباط‌کريم به اين کميسيون خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلماني ما وي گفت: وقتي نماينده‌اي رسما مي‌نويسد که تقلبي به نفع کسي انجام داده ما بنا به وظيفه خود بايد به اين مسئله رسيدگي کنيم.
نماينده مشهد با اشاره به اينکه بايد به تخلفات نمايندگان از هر جناحي رسيدگي شود تصريح کرد: ما در کميسيون اصل 90 پيگير اين مسئله هستيم و سعي کرديم از قضات معتبر در اين زمينه دعوت نمائيم تا در اين مسئله به ما کمک کنند.
وي با تشکر از سخنان رئيس مجلس درخصوص موضع‌گيري در قبال عملکرد نماينده گفت: اين کار خدايي بود که شخص متخلف در قالب يک تذکر آئين‌نامه‌اي به فعاليتش اعتراف کند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14795

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌نگاري يک نماينده با «هما» اعتراض نمايندگان را برانگيخت، خراسان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016