چهارشنبه 4 آذر 1383

خرازي: براي تعديل موضع صدر در عراق كمك كرديم، فارس

خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه كشورمان گفت ايران براي تعديل موضع "مقتدا صدر" و همكاري وي با آيت‌الله سيستاني كمك كرده است.

به گزارش خبرگزاري رويتر از شرم‌الشيخ در مصر، كمال خرازي كه در اجلاس بين‌المللي عراق شركت كرده‌ است در جمع خبرنگاران گفت: «ما سعي كرديم به وي كمك كنيم تا روشهاي ميانه‌رو‌تري را اتخاذ كرده و با آيت‌الله سيستاني همكاري كند.»
اين در حالي است كه مقامات اروپايي مدعي شدند ايران موضع دوستانه‌تري نسبت به سوريه در قبال اهداف آمريكا در عراق اتخاذ كرده است.
خرازي تصريح كرد: «ايران آماده ايجاد كميته‌اي براي امنيت مرزي با عراقيها است كه نه تنها از مرز بين عراق و ايران از طرف ايران بلكه از سوي عراق نيز محافظت كند. سازمانهاي تروريستي در عراق مستقر هستند كه سعي در نفوذ به خاك ايران دارند.»
وي همچنين در مورد رابطه دو كشور ايران و مصر كه از سال 1979 تاكنون قطع شده، گفت پيشرفت‌هاي اخير در روابط بين دو كشور متوقف شده است.
وي بدون ذكر جزئيات بيشتر افزود: «چندي پيش (روابط با مصر) در حال پيشرفت بود اما ناگهان متوقف شد. اگر آنها (مصر) مايل به برداشتن موانع و ايجاد رابطه كامل هستند، ايران قطعا آماده چنين اقدامي است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14798

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خرازي: براي تعديل موضع صدر در عراق كمك كرديم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016