چهارشنبه 4 آذر 1383

پلمپ تاسیسات هسته ای اصفهان و نطنز پایان یافت، آژانس فردا آغاز تعلیق را رسما تایید می کند، مهر

گزارش خبرنگار اعزامی مهر از وین(31)
پلمپ تاسیسات هسته ای اصفهان و نطنز پایان یافت / آژانس فردا آغاز تعلیق را رسما تایید می کند / ایران همچنان حق ادامه فعالیتهای تحقیق و توسعه غنی سازی را برای خود محفوظ می داند
با پایان یافتن پلمب تاسیسات هسته ای هسته ای اصفهان و نطنز آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا تعلیق فعالیتهای غنی سازی از سوی ایران را تایید رسمی خواهد کرد.
یک دیپلمات ایرانی به خبرنگار اعزامی مهر به وین افزود: بر اساس قطعنامه سپتامبر شورای حکام و نیز توافقنامه پاریس ایران به صورت داوطلبانه خود را متعهد به تعلیق موقت غنی سازی با دستگاههای سانتریفیوژ ساخته است اما این تعلیق هیچگاه به منزله توقف فعالیتهای تحقیقات و توسعه هسته ای نخواهد بود.

وی تاکید کرد که مراحل تعلیق از دوشنبه 22 نوامبر تا امروز ادامه داشت و آژانس ساعاتی پیش به مهر و موم تمامی تجهیزات غنی سازی پایان داد.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی که خواست نامش فاش نشود با بیان این موضوع که در مراحل گذشته تعلیق نیز هیچگاه ایران فعالیتهای تحقیقاتی خود را متوقف نکرده بود ادامه داد: تهران مصمم است که فعالیتهای تحقیقاتی خود بدون تزریق مواد هسته ای و توسط تعداد محدودی سانتریفیوز رادنبال کند که این موضوع کاملا با هماهنگی و نظارت آژانس انجام خواهد شد.

این دیپلمات ایرانی در باره نامه اخیر ایران به آژانس افزود: در این نامه تنها تاکید شده است که ایران حق خود برای انجام فعالیتهای تحقیقاتی را محفوظ می داند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14806

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پلمپ تاسیسات هسته ای اصفهان و نطنز پایان یافت، آژانس فردا آغاز تعلیق را رسما تایید می کند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016