دوشنبه 23 آذر 1383

اجتماع اعتراض‌آميز در حوزه علميه اهواز و نامه طلاب حوزه علميه قم به وزير ارشاد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


اجتماع اعتراض‌آميز اساتيد و طلاب حوزه علميه آيت‌الله مجتهدي در اعتراض به آنچه برخي اقدامات مغاير با احكام مبين اسلام توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بالخصوص جلسه‌ي اختتاميه جشنواره تئاتر ايران زمين عنوان شده است، در اهواز برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سخنران اين مراسم، حجت‌الاسلام ضرابي ـ از مدرسان حوزه‌ي علميه آيت‌الله مجتهدي و مروي ـ و زمان آن‌ سه‌شنبه ‌٢٤/٠٩/٨٣ از ساعت ‌١١ در ‌محل حوزه علميه يادشده اعلام شده است.

همچنين جمعي از طلاب و فضلاي حوزه‌ي علميه قم در نامه‌اي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشتند: جناب آقاي مسجدي جامعي، بر اساس اطلاعات واصله، مطلع شديم كه قرار است حضرت عالي روز سه‌شنبه با حضور در شهر مقدس قم در افتتاحيه‌ي جشنواره‌ي فرهنگي هنري امام رضا (ع) حضور يابيد. اطلاعات تكميلي كه توسط مدعوين اين جلسه در اختيار ما قرار گرفته است، حكايت از آن دارد كه شما در اين جلسه از خادمان اهل بيت تقدير خواهيد نمود. با توجه به فضاحتي كه مسؤولان مربوطه وزارتخانه شما در استان خوزستان به بار آورده‌اند، حضور شما در شهر مقدس قم با چند سؤال جدي مواجه است:

اولين سوال كه در اذهان عمومي نقش بسته اين است كه وزير ارشاد به اصطلاح اسلامي كه با اهانت كنندگان به فرهنگ اهل بيت در جشنواره فضاحت بار اهواز هيچ گونه برخوردي نكرده، با چه رويي مي‌خواهد وارد شهر مقدس قم شود؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سؤال دوم اين است كه چگونه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌خواهد به تقدير از خادمان اهل بيت در اين جلسه شركت كند؛ در حالي كه مديركل خاطي وي در جلسه رقاصه‌هاي نيمه برهنه ارمنستان حضور داشته، و پس از مشاهده‌ي صحنه‌هاي فضاحت‌بار، نه تنها جلسه را به اعتراض ترك نكرده، بلكه افتخار اعطاي جايزه به برگزيدگان آن جلسه را نيز به همراه استاندار خوزستان بر عهده گرفته است.

جناب آقاي مسجد جامعي، سؤالات بسيار ديگري نيز مطرح است كه چنانچه حضرت عالي قصد حضور در قم را داشته باشيد، بايد خود را آماده پاسخگويي نماييد.

اميدواريم قبل از حضور در شهر خون و قيام، ضمن برخورد قاطعانه با مدير متخلف، پاسخ درخوري براي اعترض مردم و روحانيون اين شهر به همراه داشته باشيد.

در ادامه اين نامه عنوان شده است: لازم به ذكر است كه بر اساس بند ميم وصيت‌نامه حضرت امام (ره)، ما طلاب و روحانيون شهر مقدس قم منتظر مي‌مانيم تا مسؤولان مربوطه، به ويژه نمايندگان محترم مجلس هفتم، با متخلفان كه شما نيز تا اين لحظه به دليل سكوت و مماشات از جمله‌ي آن‌ها هستيد، برخورد نمايند. چنانچه اين امر تحقق نيابد، ملت انقلابي خود را موظف به اجراي وصيت‌نامه‌ي حضرت امام مي‌داند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15498

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اجتماع اعتراض‌آميز در حوزه علميه اهواز و نامه طلاب حوزه علميه قم به وزير ارشاد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016