یکشنبه 29 آذر 1383

مزروعي: نزديك 25 نفر دستگير شدند و اين افرادي كه در شرايط خاص وادار به گفتن اين مسائل شدند فقط چهار تن آنها هستند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

مزروعي با انتقاد از اظهارات روز گذشته نماينده‌ي مجلس در شوراي نظارت بر صدا و سيما، گفت: ايشان به عنوان نماينده‌ي مردم بايد در جهت دفاع از حقوق شهروندان موضع بگيرند نه در جهت دفاع از عملكرد صدا و سيما و قوه‌ي قضاييه.

رجبعلي مزروعي طي تماسي با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اظهارات روز گذشته‌ي حسين مظفر نماينده‌ي مجلس در شوراي نظارت بر صدا و سيما درباره‌ي پخش اظهارات چند نفر از بازداشت شدگان سايت‌هاي اينترنتي از صدا و سيما، گفت: آقاي مظفر گفته است كه پخش اعتراف وبلاگ‌نويسان از صدا و سيما تخلف نبوده بلكه تنها در جهت دفاع از قوه‌ي قضاييه و اتهامي كه به اين قوه وارد شده، بوده است بسيار از اين خبر تعجب كردم چرا كه ايشان حتما در جريان هستند كه قبلا از صدا و سيما هيچ خبري در اين زمينه منتشر نشده و اين وبلاگ‌نويسان تلاششان اين بود كه به نامه من پاسخ دهند.

وي افزود: طبيعي است وقتي اصل خبر و نامه‌ي من در صدا و سيما منتشر نشده، اتهامي هم به قوه‌ي قضاييه وارد نشده است كه بخواهند جوابيه‌ي آنرا منتشر كنند.

مزروعي ابراز داشت: در اين پرونده نزديك 25 نفر دستگير شدند و اين افرادي كه در شرايط خاص وادار به گفتن اين مسائل شدند فقط چهار تن آنها هستند؛ آقاي مظفر اگر خيلي به حرف‌هاي خود مطمئن هستند بهتر است كاري كنند كه صدا و سيما اين امكان و فرصت را به ديگران هم بدهد.

مزروعي با ابراز تاسف از اين مساله گفت: بنده اين آمادگي را دارم كه در هر كجايي كه آقاي مظفر بخواهد حاضر شوم و افرادي كه بازداشت شده بودند نيز گزارش بدهند تا حقيقت براي ايشان روشن شود.

وي افزود: آقاي مظفر بايد به صحبت‌هاي همه طرف‌هاي قضيه گوش دهند و نگذارند عده‌اي هم كارهاي خلاف قانون بكنند و هم براي اينكه آن كارها را پوشش بدهند دست به كارهاي تبليغاتي بزنند.


روز گذشته حسين مظفر تاكيد كرده بود: پخش اعتراف وبلاگ‌نويسان از صدا و سيما تخلف نبوده بلكه تنها در جهت دفاع قوه‌ي قضاييه از اتهامي كه به اين قوه وارد شده بود، بوده است.

اين نماينده‌ي مجلس در شوراي نظارت بر صداوسيما در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به شكايت‌هايي براي انعكاس آن گزارش تصريح كرد: انعكاس خبر وبلاگ‌نويسان به خاطر اعتراض يك عده بود كه تصور مي‌كردند اين افراد به اجبار و تحت فشار اقرار كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: برخي معتقدند كه اين متهمان تحت فشار و به زور اعتراف كرده‌اند. لذا پخش اين نوار از صدا و سيما مي‌توانست پاسخي منطقي به اين مساله باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: اظهارات وبلاگ‌نويسان ثابت كرد كه فشاري بر آنها نبوده و هيچ‌گونه تخلفي هم صورت نگرفته است.

مظفر در پايان نيز اظهار داشت: پخش اين موضوع به انتخابات آتي رياست جمهوري هم هيچ ارتباطي نداشته است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15709

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مزروعي: نزديك 25 نفر دستگير شدند و اين افرادي كه در شرايط خاص وادار به گفتن اين مسائل شدند فقط چهار تن آنها هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016