جمعه 4 دی 1383

ولايتي: طرح خاورميانه بزرگ براي جلوگيري از موج بيداري اسلامي است، ايلنا

- اگر رييس‌‏جمهوري آينده بتواند بار دولت را سبك كند ، قطعاً بهتر مي‌‏تواند كار كند
- NGO ها از ضرورت‌‏هاي جامعه هستند

تهران- خبرگزاري كار ايران

مشاور امور بين‌‏الملل مقام معظم رهبري ، در خصوص انتخابات رياست جمهوري ، گفت : اگر رييس‌‏جمهوري آينده بتواند بار دولت را سبك كند ، قطعاً بهتر مي‌‏تواند كار كند .

به گزارش "ايلنا" ، علي‌‏اكبر ولايتي صبح امروز در جمع مديران مناطق آموزش و پرورش تهران با طرح اين مطلب كه آمريكا براي موفقيت در طرح خاورميانه بزرگ چند موضوع را دنبال مي‌‏كند ، اظهار داشت : "تغيير حكومت‌‏ها با ايجاد دموكراسي هدايت شده" ، " اقتصاد باز با اولويت روابط با آمريكا" ،" تضمين حضور رژيم صهيونيستي" و "جلوگيري از شكل‌‏گيري حركت‌‏هاي اسلامي و خشكاندن ريشه بيداري اسلامي" ؛ چهار هدف آمريكا در منطقه خاورميانه است .
وي ادامه داد : مقاومت كشورهاي عربي و برخي كشورهاي اروپايي از يك سو و ناتواني حل معضل عراق از سوي ديگر ، دو عاملي بودند كه آمريكا را مجبور كرد تا حدودي از شكل قبلي و طراحي شده اين موضوع عدول نمايد.
ولايتي با بيان اينكه آمريكا اين طرح را با حمله به عراق كه قبل از 11 سپتامبر برنامه‌‏ريزي شده بود ، وارد فاز جديدي نمود ، تصريح كرد: بعد از فروپاشي شوروي , بوش اول موضوع نظام نوين جهاني را مطرح نمود كه در آن آمريكا به عنوان تنها قدرت جهان , حافظ صلح اين نظم تعيين شده بود . با اين كار آمريكا تنها قدرت دنيا و سازمان ملل متحد كه حافظ صلح بود به سازماني لجستيكي در جهت اهداف آمريكا تنزل يافت .
وي ادامه داد : حمله به عراق در حقيقت تثبيت اين طرح بود كه به دليل مقاومت پيش‌‏بيني نشده مردم عراق تاكنون ناكام مانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولايتي انتخاب عراق را به عنوان پايگاه آمريكا به دليل وجود منابع و موقعيت ژئواستراتژيك و نزديكي به ايران كه قله بيداري اسلامي بود خواند و افزود : آمريكا براي جلوگيري و مخالفت از گسترش موج بيداري اسلامي با همه قوا وارد منطقه شده و در عراق مستقر شد . آنهم در شرايطي كه 80 درصد مردم كشورهاي اسلامي مخالف اين كشور هستند.
در ادامه اين نشست ؛ ولايتي در پاسخ به سئوالي پيرامون NGO ها و نقش آنها در كشور ، گفت : NGO ها از ضرورت‌‏هاي جامعه هستند و كشور ما به صورت سنتي از قديم داراي NGO ها بوده است ، اما مدل آمريكايي آنكه در سياست‌‏هاي داخلي كشورهاي خاورميانه در طرح خاورميانه بزرگ آمريكا بر آن تأكيد شده , ابزارهايي هستند كه در زمان مناسب به كمك آمريكا براي فشار بر دولت‌‏ها مورد استفاده قرار مي‌‏گيرند و نمونه آنرا در اوكراين و گرجستان ديديم .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15946

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ولايتي: طرح خاورميانه بزرگ براي جلوگيري از موج بيداري اسلامي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016