جمعه 4 دی 1383

وكيل مدافع احمد باطبي: پرونده موكلم در يكي از شعب هيأت تشخيص ديوان عالي‌‏كشور در حال رسيدگي است، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

وكيل احمد باطبي ، گفت : پرونده موكلم در يكي از شعب هيأت تشخيص ديوان عالي‌‏كشور در حال رسيدگي است .
خليل بهراميان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" ، با اعلام اين مطلب به تشريح پرونده احمد باطبي پرداخت و گفت : موكلم پيش از اين به عنوان محارب در شعبه 6 دادگاه انقلاب تهران به اعدام محكوم شده بود ، در حاليكه يكي از خصوصيات محارب بودن استفاده از اسلحه است كه حتي گزارشي هم در مورد استفاده موكلم از اسلحه وجود ندارد و رآي اعدام بي‌‏جهت صادر شده بود ، بنابراين حكم صادره پيش كه توسط شعبه 32 ديوان عالي كشور به عنوان مرجع تجديد نظر تأييد شده بود ، منطبق با قانون نبوده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي مدعي شد : طبق اظهارات و لايحه دفاعيه وكيل قبلي احمد باطبي محاكمه موكلم در ظرف سه دقيقه انجام شده بود كه اين بيشتر به يك شوخي شبيه است تا تشكيل يك محكمه ، زيرا با توجه به اين كه جرم باطبي جنبه سياسي داشت ، بايد به صورت علني و با حضور هيأت منصفه برگزار مي‌‏شد ، البته اين حكم بعدها با موافقت مقام رهبري به 15 سال حبس كه سال آن تعليقي و 10 سال ديگر قابليت اجرا دارد ، كاهش يافت .
وكيل احمد باطبي ادامه داد : با توجه به اينكه حكم موكلم قطعي شده بود و تاكنون نيز نه به خود باطبي و نه وكلايش ابلاغ نشده است ، بنده با استفاده از ماده 18 قانون دادگاه‌‏هاي عمومي و انقلاب كه اخيراً به تصويب رسيده است ، از شعب هيأت تشخيص ديوان عالي‌‏كشور در خواست رسيدگي مجدد را كرده‌‏ام .
بهراميان در پايان اظهار اميدواري كرد با توجه به اين كه معتقدم موكلم جرمي را مرتكب نشده است ، ديوان عالي كشور حكم برائت موكلم را صادر نمايد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15964

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل مدافع احمد باطبي: پرونده موكلم در يكي از شعب هيأت تشخيص ديوان عالي‌‏كشور در حال رسيدگي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016