یکشنبه 6 دی 1383

اين صداي زينب است، حسين شريعتمداري، کيهان

(يادداشت روز)

گفته اند -و راست گفته اند- كه «در مثل مناقشه نيست» و... خدا همه رفتگان را رحمت كند و از جمله مرحوم پدر به رحمت حق پيوسته نگارنده را كه مي گفت؛ «بعضي ها آنقدر بي عرضه هستند كه اگر سوار شتر هم بشوند، باز هم سگ پاچه آنها را گاز مي گيرد.» و اين روزها، پررويي سگ درنده و بي عرضگي شترسوار را در مناسبات ظالمانه ميان دولت هاي اروپايي و كشورهاي اسلامي به وضوح مي توان ديد.
مدتي است كه دولت هاي اروپايي -اگر نگوئيم از بي عرضگي- حداقل مي توان گفت از كم توجهي بسياري از سران كشورهاي اسلامي و برخي مسئولان كشورمان نسبت به اهرم هاي قدرتي كه در اختيار دارند، سوءاستفاده كرده و در جاده اي يكطرفه و بي مانع، عليه منافع جهان اسلام و باورهاي ديني و ارزشي آن تاخت و تاز مي كنند. يكي از جديدترين نمونه تاخت و تاز اروپايي ها در سكوت غيرقابل توجيه كشورهاي اسلامي، اقدام اخير دولت فرانسه در محروم كردن يك دختر دانش آموز ايراني از تحصيل است كه در پي اصرار اين دانش آموز به حفظ حجاب اسلامي خود، صورت پذيرفت.
«زينب» كه از دو سال قبل در يكي از مدارس پاريس به تحصيل اشتغال داشت، بعد از شروع سال تحصيلي جديد و با توجه به تصويب يك قانون قرون وسطايي در فرانسه، كه دانش آموزان را از داشتن پوشش اسلامي منع مي كند، از روسري مخصوصي به نام «بندانا» كه در ميان خانم ها در غرب مرسوم و متداول است، استفاده مي كرد ولي مسئولان مدرسه علي رغم توضيح منطقي زينب كه «بندانا» يك پوشش عرفي و متداول است و نشانه اي از مذهب ندارد، از حضور وي در كلاس درس جلوگيري كردند و دخترك را براي مدت سه ماه و به عنوان «تنبيه انضباطي»! به اتاقي كه محل حضور موقت دانش آموزان خطاكار! است فرستادند... و بالاخره به او پيشنهاد كردند كه اگر دو گوش و مقداري از موي سر خود را، از «بندانا» بيرون بگذارد، تا آنچه اسلام خواسته است، انجام نپذيرفته باشد! به وي اجازه حضور در كلاس را خواهند داد!... و زينب كه حاضر به ناديده گرفتن حجاب خود نبود، بر حفظ آن اصرار ورزيد تا آنكه ديروز مسئولان آموزش و پرورش شهر پاريس زينب را به اتهام!! اصرار بر حفظ حجاب -بخوانيد به اتهام مسلمان بودن- از ادامه تحصيل محروم كردند.
«زينب» يك نمونه است و مطابق آمار رسمي دولت فرانسه، طي چند ماه گذشته و بعد از تصويب قانون منع حجاب در اين كشور 43 دانش آموز تنها به اين علت كه حاضر به دست كشيدن از پوشش اسلامي خود نبوده اند، از مدارس فرانسه اخراج شده اند.
از ساير كشورهاي اسلامي انتظار چنداني نيست، چرا كه دولت هاي حاكم بر اين كشورها، فقط نامي از اسلام دارند و غالباً دست نشانده قدرت هاي غربي هستند. آنها، اين روزها با اشاره آمريكا و متحدانش، همه زور خود را براي تصاحب غيرقانوني «تنبان ابوموسي» -تنب هاي بزرگ و كوچك و جزيره ابوموسي- به كار گرفته اند و اگر همه جهان اسلام را آب ببرد، آنها همچنان «خواب زده» باقي مي مانند و... اما، انتظار از جمهوري اسلامي ايران براي برخورد با اين اقدام خصمانه دولت فرانسه و ساير دولت هاي اروپايي، منطقي ترين انتظار است و بي گمان در اين ماجرا نيز، مانند ساير رخدادهاي اينگونه، چشم ملت ايران و ساير ملت هاي مسلمان به دست هاي مسئولان كشورمان دوخته شده است و در انتظارند كه از آستين همت ايران اسلامي، دستي به غيرت بيرون آمده و كاري بكند.
دولت هاي اروپايي -از جمله فرانسه- انكار نمي كنند كه مقابله آنها با حجاب اسلامي، بخشي از مقابله با اسلام است و اعتراف مي كنند كه اين اقدام، يك اقدام اطمينان بخش است، با اين توضيح كه -به قول يو.اس.اي.تودي.TODAY .A .S. U- وقتي حفظ حجاب به عنوان يك قانون اسلامي تا اين اندازه براي يك دانش آموز و خانواده وي اهميت دارد كه حاضر به ترك آن نمي باشند، بي ترديد نسبت به ساير قوانين اسلامي، از جمله، ظلم ستيزي، عدالت پروري، مقابله با حاكمان سرمايه و... نيز به همين اندازه ارزش و اهميت قائلند و اين، همان خطر جدي از نگاه اروپائيان است! و...
و اما، چه بايد كرد؟... راه حل، آسان است. فقط همت مي خواهد و غيرت. چگونه؟!... به اين نسخه كه امام راحلمان(ره) براي مقابله با قدرت هاي زورگو پيچيده است توجه كنيد. نسخه اي كه امروزه در جاي جاي جهان اسلام، كارآمدي خود را به نمايش گذارده است. ايشان مي فرمودند؛
«من به تمام دنيا با قاطعيت اعلام مي كنم كه اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياي آنان خواهيم ايستاد و...».
اكنون به آنچه در پي مي آيد و فقط مشتي از خروارها و اندكي از بسيارهاست توجه كنيد.
شركت نفتي توتال فرانسه، يكي از طرفهاي قرارداد كشورمان است. اين شركت در حال حاضر، قراردادي به مبلغ بيش از 10ميليارد دلار با ايران اسلامي دارد. در فاز 3 عسلويه 219/4 ميليارد دلار، در سيري Aو E 150/1ميليارد دلار، در بخشي از پروژه نفتي بلال و درود يك ميليارد دلار، پروژه هاي تسهيلاتي با بانك BNP PARIBA مبلغ 2ميليارد دلار، در پروژه هاي پتروشيمي مبلغ 2ميليارد دلار و... اگر جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با زورگويي دولت فرانسه در قرارداد يادشده فقط «نازي كند، از هم فرو ريزند قالب ها» به بيان ديگر، كمترين اقدام ما در بازپس گيري پروژه هاي يادشده از شركت توتال، دولت فرانسه را با موج گسترده اي از بيكاري، ركود اقتصادي و... روبرو خواهد كرد.
قراردادهاي ايران با سه كارخانه اتومبيل سازي فرانسه، رنو، سيتروئن و پژو، اين كمپاني هاي بزرگ فرانسوي را از خطر ورشكستگي كه در آستانه آن قرار گرفته بودند نجات داد و...
لغو قرارداد با شركت هاي مورد اشاره و حتي تصميم به خودداري از تمديد اين قراردادها، فرانسه وحشي و دولتمردان بي شعور آن را به وحشت خواهد انداخت... آيا اخراج توتال و لغو قرارداد با شركت هاي رنو، پژو و سيتروئن و يا حداقل، كاهش مناسبات اقتصادي در اين زمينه ها، نمي تواند و نبايد يك انتظار منطقي از مسئولان كشورمان براي حفظ عزت و اقتدار ايران اسلامي و جهان اسلام باشد؟
دوماه قبل، وقتي از اهانت مستقيم و پي در پي به رسول خدا(ص) كه از سوي يك شبكه تلويزيوني فارسي زبان در انگليس صورت مي پذيرفت و هنوز هم ادامه دارد خبر داديم و اعلام كرديم كه مطابق اسناد غيرقابل انكار، اين شبكه زير نظر مستقيم سازمان اطلاعات و امنيت انگليس اداره مي شود، برخي از مسئولان اظهار داشتند كه در مقابل اين حرمت شكني بي تفاوت نيستيم و اقداماتي در دست اجرا داريم... چه اقدامي؟ دعوت از بازرگانان انگليسي به ايران و سفر وزير صنايع كشورمان به انگليس براي انعقاد قراردادهاي اقتصادي بيشتر؟! و...

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گناه! زينب اين است كه پيرو صاحب اسمش، حضرت زينب كبري سلام الله عليها بوده است. آيا غير از اين گناهي دارد؟! و مگر نه اينكه، ما، پرچم حسين(ع) برافراشته و راه زينب(س) را بپا داشته ايم؟! بنابراين نبايد «زينب» را در پاريس و زينب هاي ديگر را در ساير كشورهاي اروپايي تنها بگذاريم و... كاش مسئولان محترم كشورمان كه در ايمان و انقلابي بودن آنان ترديدي نيست، همين امروز روابط اقتصادي ايران با فرانسه را قطع كنند و... باور كنيد كه بار ديگر، زينب است كه نداي هل من ناصر حسين(ع) را در گوش تاريخ مي خواند... و حسيني ها نبايد او را تنها بگذارند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16094

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اين صداي زينب است، حسين شريعتمداري، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016