دوشنبه 14 دی 1383

باز هم زمين‌لرزه ‌6 ريشتري هند را لرزاند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس حوادث


نمايش عكس با ابعاد بزرگتر
در حاليكه عمليات‌ امدادرسانان براي دستيابي به مناطق دورافتاده كشورهاي آسيب‌ديده از زمين‌لرزه و سونامي با مشكل روبه‌رو شده است، بازماندگان در جنوب و جنوب شرق آسيا 8 روز است كه در بيماري و گرسنگي به سر برده و منتظر دريافت غذا و دارو هستند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران خبرگزاري رويترز به نقل از سازمان ملل اعلام كرد: يك ميليون و 800 هزار نفر بازمانده زلزله هم اكنون به غذا و كمك نياز دارند؛ در حاليكه پاسخ جهاني به اين نيازها، اميدها را همزمان با تهديد به شيوع بيماري و گرسنگي بازماندگان كمرنگ كرده است.

اين شرايط در حاليست كه بارانهاي موسمي در «آچه» حدود دو سوم كشته‌هاي اين فاجعه را به خود اختصاص داده و سيل در سريلانكا، بازماندگان را با فاجعه همراه و مشكلات بيشماري را براي امدادرسانان فراهم ساخته است.

«جيمز ولفنسون» رييس بانك جهاني اعلام كرد: آژانس وي مي‌تواند 250 ميليون دلار متعهد شده براي بازسازي منطقه‌ را دو يا سه برابر كند.

كانادا نيز كمك‌هاي دولتي را دو برابر كرده و ميزان آن را به 67 ميليون دلار رسانده است.

«جان اگلند»، هماهنگ كننده آژانس شرايط اضطراري و امدادرساني سازمان ملل در نيويورك اعلام كرد: جهانيان در واقع در راهي با يكديگر همراه شده‌اند كه ما پيش از اين چنين چيزي را شاهد نبوده‌ايم.

وي افزود: تيم‌هاي بشردوستانه اميدوارند به تمام 700 هزار گرسنه‌ سريلانكا طي سه روز امداد برسانند؛ اما كمك‌هاي امدادرساني به يك ميليون بازمانده در اندونزي كه آمار تلفات نهايي آن از مرز 94 هزار تن گذشته است، زمان بيشتري مي‌برد.

يونيسف نيز اعلام كرد: گزارش‌هايي از فوت كودكان به دليل ذات‌الريه در «آچه» دريافت شده است. بسياري از مردم در اردوگاه‌هاي آوارگان از انواع مختلف بيماري و جراحات وحشتناك رنج مي‌برند و در بخش‌هايي از آچه و بقيه‌ شهرهاي اندونزي، هزاران جسد همچنان در خيابانها قرار دارند.

يك مقام رسمي از وزارت بهداشت اندونزي اعلام كرد: هيچ گزارشي از شيوع وبا دريافت نشده است، اما احتمال ابتلا به آن بالاست.

در هند نيز با 15 هزار كشته شرايط اسف‌باري حاكم است. بسياري از اجساد در خيابان‌ها قرار دارند و در مجاورت نور خورشيد فاسد شده‌اند.

مقامات بهداشتي سازمان ملل هم اعلام كردند: بيماري مي‌تواند جان حدود 50 هزار تن را بگيرد. بيش از 100 هزار تن از مردم در سرپناه‌هاي موقتي و اردوگاه‌ها در اندونزي از اسهال، تب، مشكلات تنفسي، عفونت، سردرد و مشكلات جهاز هاضمه رنج مي‌برند.

آخرين گزارشها حاكيست كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل فردا عازم اندونزي مي‌شود.

به گزارش ايسنا از سويي ديگر خبر مي‌رسد كه همچنان 4000 تن از مردم زلزله‌زده در تايلند مفقود هستند كه بيش از 1600 تن از آنها را توريست‌هاي خارجي تشكيل مي‌دهند.

خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: در حاليكه بازماندگان در «آچه» منتظر دريافت كمك هستند، تعداد تلفات سونامي در در اندونزي از مرز 94 هزار تن گذشته است و انتظار مي‌رود آمار تلفات نهايي در اين كشور همچنان افزايش يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه جنگ نيز نوشت: اولين تيم پزشكي و مهندسي پاكستان نيز امروز به منظور كمك به مردم آسيب ديده عازم سريلانكا و اندونزي مي‌شود.

مقامات رسمي هند همچنين امروز اعلام كردند: زمين لرزه‌اي به بزرگي 6 ريشتر در اقيانوس هند در نزديكي جزاير آندامان و نيكوبار هند به وقوع پيوست؛ اما هيچ خسارتي به همراه نداشت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16385

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باز هم زمين‌لرزه ‌6 ريشتري هند را لرزاند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016