جمعه 18 دی 1383

كروبي و معين کاندیداهای قطعی اصلاح طلبان، امروز

گرمي فضاي هر انتخاباتي در گرو آزادي آن است؛ به گونه‌اي كه كليه‌ي ديدگاهها و نحله‌هاي فكري، كانديداي خود را در عرصه‌ي انتخابات داشته باشند.
جليل سازگارنژاد عضو جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي ، با بيان اين‌كه حضور كانديداهاي متنوع به تنهايي سبب افزايش مشاركت عمومي نخواهد شد، بستر آزاد انتخابات، حضور كانديداهاي تفكرات مختلف و احساس سرنوشت‌ساز بودن آراي مردم براي خودشان را مهم‌ترين عوامل تضمين‌گر مشاركت حداكثري مردم دانست.
به اعتقاد وي، چنان‌چه مردم به اين باور برسند كه با شركت در انتخابات مي‌توانند به حقوق اساسي‌شان دست يابند و كانديداي مدنظرشان نيز امكان حضور در فضاي آزاد و متين سياسي را داشته باشد، در عرصه‌ي انتخابات حضور خواهند يافت.
سازگارنژاد با تاكيد بر اين‌كه هر قشر اجتماعي (همچون زنان، جوانان، روشنفكران، فرهنگيان و ...) بايد در كنار اقشار سياسي، كانديداي نزديك به تفكر خود را در انتخابات داشته باشد، افزود: توده‌هاي وسيع هر پايگاه اجتماعي خاص بايد كانديداي مورد نظر و وثوق خود را در انتخابات داشته باشد.
به گفته‌ي وي، تحولات متفاوت تا پيش از انتخابات و ميزان اقبال مردم از كانديداها مي‌تواند شرايط اجماع را فراهم كند. در اين راستا هرچه حضور مردم گسترده‌تر شود و بخش خاموش جامعه بيشتر به حضور در انتخابات قانع‌تر شوند، فرصت و امكان براي اجماع ميان اصلاح‌طلبان بيشتر خواهد شد؛ چراكه مردم به اين ترتيب ثابت مي‌كنند كه خواستار ادامه‌ي اصلاحات هستند و اصلاح‌طلبان را مجاب مي‌كنند تا براي تداوم اصلاحات و به دست آوردن كرسي رياست‌جمهوري اجماع كنند. از اين رو به نظر مي‌رسد كه بستر اجماع با حضور مردم جان مي‌گيرد.
اين عضو جبهه‌ي مشاركت، مكانيزم‌هاي بسياري براي ايجاد اجماع برشمرد كه مهم‌ترين آن رجوع به افكار عمومي و احترام به خواست و آرا آنان است.
وي با بيان اين‌كه از حضور تمامي كانديداها در عرصه استقبال خواهند كرد، كروبي و معين را كانديداهاي قطعي اصلاح‌طلبان دانست و گفت: برخي كانديداهاي ديگر همچون هاشمي نيز كه پايگاههايي ميان اصلاح‌طلبان دارند، حضورشان باعث ايجاد رقابت انتخابات خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سازگارنژاد با زودهنگام دانستن پيش‌بيني براي اين‌كه اصلاح‌طلبان در نهايت بر چه كانديدايي به اجماع مي‌رسند، خاطرنشان كرد كه حضور هاشمي در عرصه براي جناح راست مهم است. اگرچه گروههاي راديكال محافظه‌كار كه امروز در محور آبادگران شناسايي مي‌شوند نيز كانديداي خاص خودشان (احمدي‌نژاد و توكلي) را خواهند داشت. البته بخش‌هاي ديگر اين جناح ممكن است به نفع هاشمي كنار بكشند.
عضو جبهه‌ي مشاركت پيش‌بيني كرد كه محافظه‌كاران قادر به در دست گرفتن دولت نخواهند بود؛ چرا كه اداره‌ي دولت نيازمند پشتيباني جدي مردم، تجربه‌اي كارآمد و كادري مناسب براي اداره‌ي كشور است كه محافظه‌كاران فاقد چنين نيرويي در سطح وسيع هستند

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16603

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي و معين کاندیداهای قطعی اصلاح طلبان، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016