شنبه 19 دی 1383

سحرخيز درباره‌ي اطلاعيه دادسراي انقلاب: نه تنها منكر اظهارات گذشته خود نيستم بلكه شواهد و قرائن آن را نيز در اختيار دارم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي

عيسي سحرخيز در پي انتشار اطلاعيه دادسراي عمومي و انقلاب تهران كه طي آن از وي به عنوان “شرح و بسط‌ دهنده‌ي ادعاي شكستگي بيني فرشته قاضي طي دوران بازداشتش” ياد شده بود، اظهار داشت كه آماده است در محكمه‌ي علني ادعاهاي خود را ثابت كند.

سحرخيز طي تماس تلفني با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: نه تنها منكر اظهارات گذشته خود نيستم، بلكه شواهد و قرائن دال بر برخورد و رفتار غيرقانوني را نيز در اختيار دارم كه البته در اختيار هيأت پيگيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي نيز گذاشته شده است و شخصا آماده‌ام تا در هر محكمه‌ي علني‌اي حضور يابم و مدعاي خود را ثابت كرده و گامي در راستاي كشف حقيقت و مجازات متهمان بردارم.

وي فيلم اعتراف از وب‌لاگ‌نويسان بازداشتي را فيلمي كارگرداني شده دانست كه ديالوگ‌هاي آن ديكته شده است و افزود: تاكنون 2 تن از آن افراد، شرايط زندان، بازجويي و اعتراف خود را در حضور هيأت پيگيري و نظارت بر اجراي قانون اساسي، مطرح كرده‌اند.

سحرخيز با اشاره به مصاحبه‌ي مطبوعاتي دادستان تهران در هفته‌ي گذشته كه شكستگي بيني قاضي را مربوط به دوران قبل از بازداشت وي عنوان كرده بود، اظهار داشت: آن گفته‌ها به نوعي به منزله‌ي اعتراف بر شكستگي بيني قاضي بود؛ البته شايد ايشان نمي‌دانند كه در جريان عمل بيني فرشته قاضي هيچ نوع شكستگي‌اي صورت نگرفته است.

اين عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با بيان اينكه فرشته قاضي چگونگي شكستگي بيني خود را در حضور نمايندگان رييس جمهور و كميسيون حقوق بشر اسلامي تشريح كرده است، عكس راديولوژي بيني قاضي پس از آزادي‌اش را بهترين مدرك براي اثبات مدعاي وي خواند و پيشنهاد كرد كه تيم پزشكي مستقلي - همچنان‌كه در پرونده قتل زهرا كاظمي از سوي رييس جمهور تشكيل شد - براي بررسي صحت و سقم اين ادعا و همچنين لطمات روحي و جسمي وارده به متهمان كه تعدادي از آنها كماكان تحت درمان پزشكان متخصص هستند، تشكيل شود.

وي در ادامه با خطاب قرار دادن دادستان عمومي و انقلاب تهران، اين سوال را مطرح كرد كه علت مراجعه‌ي فرشته قاضي به درمانگاه اوين و توصيه‌ي پزشك اين درمانگاه به مراجعه‌ي وي به يك متخصص گوش و حلق و بيني چه بوده است؟

سحرخيز با اشاره به اينكه در اطلاعيه‌ي دادستاني، نيروي انتظامي به عنوان شاكي وي مطرح شده است، با اظهار بي‌اطلاعي از علت شكايت اين ارگان، ابراز عقيده كرد: طرح چنين شكايتي بدان معناست كه بازجو يا بازجويان فرشته قاضي از جمله اعضاي نيروي انتظامي بوده‌اند و يا اينكه دادستاني تهران مي‌خواهد از نام نيروي انتظامي استفاده كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان با اشاره به شناسايي و رفع غده‌ي سرطاني از وزارت اطلاعات در جريان پرونده قتل‌هاي زنجيره‌يي، از رييس جمهور و وزير كشور خواست تا چنانچه واقعا مأموران انتظامي، منجر به شكستگي بيني فرشته قاضي شده‌اند، به دنبال شناسايي همكاران و پيروان باند سعيد امامي باشند .

Copyright: gooya.com 2016