چهارشنبه 30 دی 1383

رئیس دوره ای اتحادیه اروپایی : این اتحادیه هرگزبا راه حل نظامی علیه ایران موافقت نخواهد کرد، مهر

اتحادیه اروپایی روز گذشته با رد تهدیدات آمریکا برای حمله نظامی علیه ایران اعلام کرد:همکاری دیپلماتیک با تهران برای حل بحران فعالیت های هسته ای این کشور بهترین راه حل است .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اینترنتی محیط، پس از اینکه جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته به طور ضمنی ایران را تهدید به نظامی حمله کرد و گفت اگر شک وتردیدهای درمورد عدم پایبندی تهران به متوقف ساختن فعالیت های هسته نظامی ثابت نشود به ایران حمله خواهد کرد، اتحادیه اروپایی متقابلا این تهدیدات را رد کرد.

رهبران اتحادیه اروپایی روز گذشته در نشست خود در بروکسل اعلام کردند که قصد دارند مساله فعالیت های هسته ای ایران را به طورریشه ای و اساسی درسفر 22 نوامبر آینده جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا به بروکسل حل کنند .

درهمین حال جین اسیلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ و رئیس دوره ای اتحادیه اروپایی گفت:اتحادیه اروپایی هرگزبا راه حل نظامی موافقت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد:موضعگیری ایران بسیارمهم است ودردیدارجرج بوش با رهبران اتحادیه اروپایی درمقراتحادیه دربروکسل این مسئله بطورگسترده مورد بررسی خواهد شد .

اما ایما اودوین" Emma Udwin سخنگوی بخش اجرائی اتحادیه اروپایی گفت: ما با شریکان ایرانی خود با حسن نیست همکاری می کنیم و و تازمانی که این همکاری امکان پذیر و ثمر بخش باشد ادامه خواهیم داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت : ما امیدواریم نیازی به بررسی کردن راهها دیگر نباشیم. گفتنی است جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه NBC اعلام کرده در صورتی که آمریکا نتواند ایران را به توقف ساخت تسلیحات هسته ای ترغیب کند حمله نظامی به این کشور منتفی نخواهد بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17150

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئیس دوره ای اتحادیه اروپایی : این اتحادیه هرگزبا راه حل نظامی علیه ایران موافقت نخواهد کرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016