یکشنبه 11 بهمن 1383

روزنامه الوطن: پرونده هسته‌‏اي ايران در رأس محورهاي مذاكرات رييس‌‏جمهوري آمريكا در "بروكسل" است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

پايگاه اينترنتي روزنامه الوطن چاپ عربستان به نقل از يك منبع ديپلماتيك در بلژيك گزارش داد: پرونده هسته‌‏اي ايران و آينده حضور آمريكا در عراق در رأس محورهاي مذاكرات "جرج بوش"؛ رييس‌‏جمهور آمريكا در "بروكسل" است.
به گزارش سرويس ديپلماتيك "ايلنا"، سفر بوش به بروكسل به مدت سه روز و از 20 تا 22 فوريه آينده (20 تا 22 اسفند ماه) صورت خواهد گرفت و "كاندو ليزا رايس"؛ وزير امور خارجه، "دونالد رامسفلد"؛ وزير دفاع و تعدادي از سناتورها و بازرگانان آمريكايي، بوش را در اين سفر همراهي خواهند كرد.
يك منبع ديپلماتيك بلژيك به روزنامه الوطن، گفت: ديدارهاي متعدد و مذاكرات سياسي مهمي در خصوص رابطه آمريكا با اتحاديه اروپايي در دور دوم رياست جمهوري بوش برگزار خواهد شد و در صدر محور مذاكرات دو موضوع اصلي آينده حضور آمريكا در عراق و پرونده هسته‌‏اي ايران قرار دارد.
اين منبع پيش بيني كرد: بوش در خصوص عراق، به منظور بازگشت اعتماد اروپايي‌‏ها و تضمين همكاري اروپا در مرحله آينده با آمريكا در خصوص مبارزه با تروريسم، وعده مشخص كردن يك برنامه زمان‌‏بندي شده براي خروج از عراق را بدهد.
به گفته اين منبع؛ پرونده هسته‌‏اي ايران دومين اولويت مذاكرات خواهد بود كه كشورهاي عضو اتحاديه اروپايي هرگونه اقدام نظامي عليه ايران را در صورت بن‌‏بست مذاكرات نمي‌‏پذيرند و متوسل شدن به شوراي امنيت سازمان ملل متحد را ترجيح مي‌‏دهند.
بر پايه اين گزارش؛ موضوعات بين‌‏المللي و در رأس آن موضوع صلح در خاورميانه و پرونده سوريه از ديگر مباحثي خواهد بود كه در اين ديدار مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
به نوشته الوطن؛ از ديگر محورهاي گفت‌‏وگوهاي دو طرف، رابطه آمريكا با كشورهاي اتحاديه اروپايي در داخل پيمان آتلانتيك شمالي "ناتو" و موضوعات اقتصادي بين دو طرف است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الوطن در پايان نوشت: بوش ديدار خود را با ملاقات با "آلبرت دوم"؛ پادشاه بلژيك آغاز و با "لويي فير هومشتاد"؛ نخست وزير اين كشور گفت‌‏وگو و در برابر اعضاي پارلمان اروپا سخنراني خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17613

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روزنامه الوطن: پرونده هسته‌‏اي ايران در رأس محورهاي مذاكرات رييس‌‏جمهوري آمريكا در "بروكسل" است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016