دوشنبه 3 اسفند 1383

وزيرعلوم: از فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاه ها حمايت مي‌كنيم، ايسنا

- بدنه‌ اصلي دانشگاه برخورد فعالي با انتخابات خواهد داشت
- نپرداختن به مسائل سياسي در وزارتخانه از اصولم است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزير علوم گفت: بدنه‌ي اصلي دانشگاه در صحنه‌ي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري برخورد فعالي خواهد داشت، شايد بخش بسيار جزئي از دانشجويان در اين عرصه حالت انفعالي داشته باشد ولي بخش اعظمي از دانشجويان حضور و برخوردي فعال در صحنه‌ي انتخابات خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جعفر توفيقي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به حضور طيف‌ها و تشكل‌هاي متفاوت دانشجويي، با اهداف و مرامنامه‌هاي مختلف در سطح دانشگاهها، در مورد وضعيت سياسي دانشگاهها، با بيان اين كه فضاي دانشگاهها نسبت به گذشته خيلي آرام‌تر است و فعاليت دانشجويان با منطق و نظم بيشتري دنبال مي‌شود، افزود: طبيعتا هيات‌هاي نظارت دانشگاهها هم از يك طرف همكاري بيشتر و از طرف ديگر افت بيشتري در فعاليت‌هاي سياسي دانشجويان مي‌كنند تا فعاليت‌هاي سياسي دانشجويان در چارچوب آرمان‌ها، ارزش‌ها و اهداف نظام باشد، البته اگر چارچوب فعلي را حفظ كنيم، امنيت و آرامش موجود را در آينده نيز شاهد خواهيم بود.

توفيقي با بيان اين‌كه با نزديك شدن به ايام انتخابات فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي نيز افزايش پيدا مي‌كند، گفت: وزارت علوم براي حمايت و پشتيباني از فعاليت تشكل‌ها آمادگي دارد و انشاءالله بتوانيم زمينه‌ي خوبي براي مشاركت دانشجويان در امر انتخابات و مسائل مرتبط به آن فراهم كنيم.

توفيقي با تاكيد بر اينكه از فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاهها حمايت مي‌كنيم، گفت: با توجه به مشغله و رسالت‌هاي بسيار مهمي كه وزارت علوم بر عهده دارد، پرداختن به مسائل حاشيه‌اي كه بخشي از ظرفيت‌هاي وزارت علوم را اشغال مي‌كند، در اين وزارتخانه مفيد نيست و توصيه نمي‌شود.

توفيقي گفت: عدم پرداختن به مسائل سياسي در وزارت علوم مشي خود بنده و جزء اصول مديريتي من است و هيچ ربطي به فشار از سوي ديگران ندارد. معتقدم با توجه به اين كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مسووليت توسعه‌ي علمي كشور را بر عهده دارد، طبيعتا بايد در چارچوب شرح وظايف خود حركت كند و استنباط بنده اين است كه ورود به جنگ‌هاي سياسي عملا ما را از انجام كار و وظايف اصلي خود در وزارتخانه بازمي‌دارد و به مسائل حاشيه‌اي مي‌كشاند كه اين مفيد نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18553

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزيرعلوم: از فعاليت سياسي دانشجويان در دانشگاه ها حمايت مي‌كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016