جمعه 14 اسفند 1383

هاشمي رفسنجاني خطاب به اروپاييان، آمريكايي‌ها: هر آن‌چه كه لازمه‌ي اعتمادسازي است را مطرح كنيد و جواب بگيريد ولي از اين جلوتر نرويد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به اروپاييان، آمريكايي‌ها و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مي‌گوييم كه اين سبك برخورد نتيجه‌ي مطلوب شما را قطعا نخواهد داشت و براي شما دردسر درست مي‌كند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني طي سخناني در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران تاكيد كرد: با يك ملت عظيم، متمدن و عالم و مقاوم كه بارها امتحان خود را در بردباري و صلابت داده است نمي‌توان اين‌گونه رفتار كرد. ما به شما مي‌گوييم هر آن‌چه كه لازمه‌ي اعتمادسازي است را مطرح كنيد و جواب بگيريد ولي از اين جلوتر نرويد. اين راه اشتباه است و نتيجه‌ي معكوس براي شما به بار مي‌آورد.

وي ادامه داد: ما اميدواريم عقل و درايت بر غرور و تكبر و انحصارطلبي و تبعيض غلبه كند و ايران اسلامي كه مطمئنا از حق خود نخواهد گذشت بتواند در يك فضاي مناسب اطمينان‌بخش از اين صنعت كه دهها مورد منافع صلح‌آميز دارد و يك گام بلند براي جلو رفتن به طرف توسعه است، استفاده كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: ايران در عين تحريم بودن با زحمت دانشمندان و نيروهاي دلسوز، خود را به يك تكنولوژي با ارزش رسانده است و آژانس وظيفه دارد اين تكنولوژي صلح‌آميز را به مردم بدهد؛ اين تكنولوژي را در اختيار قرار نمي‌دهد كه هيچ به اين بهانه كه ما به سمت سلاح هسته‌يي مي‌رويم، 2 سال است كه ما را گرفتار ساخته‌اند. مذاكرات ما با اروپاييان خيلي روشن بود و به طور رسمي هم گفته شد كه ما براي اعتمادسازي پيش آمده‌ايم، نه براي توقف غني‌سازي. حتي فوق آن‌چه كه وظيفه‌ي قانوني ما بود اجازه‌ي تفتيش داديم؛ از جمله پارچين كه در حقوق آنها نبود ولي به خاطر اطمينان اين اجازه به آنها داده شد و اكنون بعد از ماهها دوباره در جلسه‌ي آژانس حرف‌هايشان را تكرار كرده‌اند.

هاشمي رفسنجاني در بخشي از سخنان خود زلزله‌ي اخير زرند را يك مصيبت بزرگ براي ايرانيان دانست و با تسليت اين فاجعه به بازماندگان ابراز اميدواري كرد كه دولت به سرعت خسارات را جايگزين كرده و بازسازي كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد كه مجمع بعد از فاجعه‌ي بم سياست‌هايي را براي مقابله با اين فجايع در نظر گرفته كه هفته‌ي آينده مطرح مي‌شود تا به تاييد مقام معظم رهبري برسد.

وي در سالگرد بمب‌گذاري ميان نمازگزاران جمعه يادآور شد: صدام تصور مي‌كرد كه با تهديد نمازگزاران و اين اجتماعات عظيم مي‌تواند روحيه‌ي رزمندگان ما را تخريب كند؛ اما افتخار ما اين بود كه مردم به جاي ترس و فرار، شعار هيهات من الذله را سر دادند و مقام معظم رهبري با صلابت خطبه‌هاي نماز جمعه را ادامه دادند و دشمنان مردم انقلابي ايران اسلامي فهميدند كه با چه كساني مواجه‌اند.

وي هم‌چنين در بخش ديگري از سخنان خود فرموده‌ي امام صادق(ع) مبني بر اين كه يكي از كارهايي كه پس از مرگ براي انسان باقي مي‌ماند سبز كردن زمين است، تاكيد كرد: ما در سطح بين‌المللي تعهدنامه‌هايي را امضا كرده‌ايم و بايد مانع كويرزايي و تخريب جنگل‌ها شويم. در اين زمينه يكي از كارهايي كه مورد بي‌مهري قرار گرفته مساله‌ي آبخوان‌داري است. شيوه‌اي ارزان و ممكن كه مي‌توان به وسيله‌ي آن آب را حفظ كرد. چندين سال پيش ما 400 طرح آبخوان را طراحي كرديم؛ وزارت جهاد كشاورزي و ديگران بايد فعال شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در سالگرد تاسيس كميته‌ي امداد امام خميني(ره) ضمن قدرداني از زحمات اين كميته تاكيد كرد: بايد به سمت خوداتكايي خانواده‌ها پيش برويم و كار درست‌تر اين است كه ما يك سازمان جامع تامين اجتماعي طراحي كنيم. ما اين كار را به اسم فقرزدايي انجام داديم و به مجلس پنجم برديم كه قرار شد با تغييراتي دوباره به مجلس بازگردد. در اين طرح با استفاده از يارانه‌هايي كه اختصاص مي‌يابد مي‌توانيم همه‌ي كساني را كه در اين كشور زندگي مي‌كنند تحت پوشش قرار دهيم. اگر يارانه‌ها هدفمند شوند اين طرح قابل اجراست و دولت فرصت پيدا مي‌كند به كارهاي بزرگ توسعه‌اي بپردازد.

Copyright: gooya.com 2016