شنبه 15 اسفند 1383

ابوالفضل آقا بابا: اقدام فرانسه در مورد پخش یک برنامه از شبکه سحر بهانه است، مهر


اقدام مسوولین فرهنگی کشور فرانسه در مورد جلوگیری از پخش برنامه های شبکه جهانی سحر به خاطر پخش یک برنامه بهانه است.
ابوالفضل آقا بابا، کارشناس رسانه و استاد دانشگاه درباره اقدام شورای عالی برنامه های رادیو و تلویزیون فرانسه در خصوص جلوگیری از پخش برنامه های شبکه جهانی سحر به خاطر پخش برنامه های ضد صهیونیستی به خبرنگار تلویزیونی " مهر" گفت: این مساله بسیار مشخص است که اقدام کشور فرانسه دراین زمینه بهانه ای بیش نیست. چون اصولا" نوع واکنش و اقدامی که این کشور درخصوص پخش یک برنامه تلویزیونی از خود نشان داده است به خوبی این مساله را روشن می کند که فرانسوی ها به دنبال بهانه هستند. با انجام این اقدام از سوی دولت فرانسه باید پرسید آیا دولت فرانسه درباره سایر اقوام و ادیان نیز همین واکنشی را بروز می دهد که درباره پخش یک برنامه ضد صهیونیستی از خود نشان داده است؟!
وی خاطر نشان کرد: فعالیت و اقدام دولت فرانسه و همه دولت های غربی نشان می دهد که دولتمردان آنها به خاطر عذاب وجدان تاریخی یا بدهکاری که به یهودیان و صهیونیست ها احساس می کنند، نسبت به همه برنامه ها و آثار تلویزیونی و سینمایی که علیه فعالیت های صهیونیست ها باشد، موضع مخالف می گیرند و نسبت به آنها از خود واکنش منفی نشان می دهند. فعالیت دولت فرانسه بیش از آنکه یک واکنش رسانه ای به حساب بیاید، عملی غیرمنطقی و نادرست نسبت به پخش یک برنامه تلویزیونی است.
آقا بابا در پاسخ به این مطلب کشور فرانسه نسبت به پخش مجموعه "چشمان آبی زهرا" از خود واکنش نشان داده است که بر تاثیرگذاری این برنامه صحه می گذارد و نشاندهنده میزان تاثیر شبکه های ماهواره ای ایرانی است و در حال حاضر وظیفه مسوولین فرهنگی ما چه می تواند باشد، یادآور شد: در اینکه دولت فرانسه اقدامی غیرمنطقی و دور از شعارهای آزادی گرایانه خود انجام داده است، هیچ شکی وجود ندارد. اما پخش این مجموعه هم چندان منطقی و جالب توجه نیست. چون می توان مودب ترین آدمها که از والاترین شخصیت ها در جامعه برخوردار هستند را آنقدر عصبانی کرد که به گفتن کلمات رکیک و نامناسب بپردازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این کارشناس تاکید کرد: اقدام نادرست و غیراصولی فرانسه دلیل خوبی برای ادامه تولید مجموعه های این چنینی به شمار نمی رود. چون این حرکت می تواند تاییدی برتمایل فرانسه به سمت صهیونیست ها باشد، اما دلیلی بر تاثیرگذاری این مجموعه به شمار نمی رود. چون به عقیده من ساختار این برنامه از نظرکیفیتی در شرایطی نیست که بتواند بر مخاطب تاثیر زیادی داشته باشد. راجع به اینکه این مجموعه چند درصد مخاطب داشته است هم باید تحقیقی میدانی و دقیق صورت بگیرد تا تعداد بینندگان مشخص شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18951

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابوالفضل آقا بابا: اقدام فرانسه در مورد پخش یک برنامه از شبکه سحر بهانه است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016