شنبه 15 اسفند 1383

مسوول روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت: امكان هرگونه حمايت از كانديداها به طور جدي منتفي شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مسوول روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت از برگزاري نشست اعضاي انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌‏هاي تهران و شانزده دانشگاه شهرستان خبر داد.
رضا دلبري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"گفت: در اين جلسه كه دبيران تشكيلات و دبيران سياسي انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌‏هاي مذكور حضور داشتند، به وضعيت دانشگاه‌‏ها و تشكل‌‏هاي دانشجويي به ويژه انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان، بررسي انتخابات آتي رياست‌‏جمهوري و نقش انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان در اين انتخابات پرداخته شد.
وي افزود: بسياري از انجمن‌‏هاي اسلامي شركت كننده در اين نشست از فشارهايي كه از سوي مديريت دانشگاه‌‏ها و هيات‌‏هاي نظارت بر آنها وارد مي‌‏شود، ابراز نارضايتي كردند و از صدور مجوز نشريات كه به سختي صورت مي‌‏گيرد، انتقاد كردند، ضمن اينكه آنها تاكيدكردند كه مطالب نشرياتي كه مجوز دارند نيز قبل از چاپ و انتشار از سوي هيات‌‏هاي نظارت به شدت كنترل مي شود و با اين وضعيت عملا آزادي پيش از بيان نيز از دانشجويان گرفته شده است.
دلبري با اشاره به اين مطلب كه اعضاي انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان شركت كننده در اين نشست غالباً از عمل‌‏كرد تشكل بسيج دانشجويي در دانشگاه‌‏هاي خود انتقاد كردند، گفت: فعاليت بسيج دانشجويي در برخي دانشگاه‌‏ها منجر به تعليق فعاليت انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان در اين دانشگاه‌‏ها شده است اين در حالي است كه پس از گذشت حدود شش ماه از تعليق فعاليت آنها هيات نظارت دانشگاه نيز هيچ اقدامي در جهت لغو اين حكم انجام نداده است.
مسوول روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت ادامه داد: آنچه در اين جلسه مطرح شد، حاكي از فشارهاي فراوان بر مجموعه‌‏ انجمن‌‏هاي اسلامي بود، از اين رو تصميم گرفته شد كه اعتراض‌‏هاي رسمي نسبت به اين وضعيت صورت گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دلبري با اشاره به بررسي مساله انتخابات رياست‌‏جمهوري در اين نشست تصريح كرد: تمام شركت كنندگان و اعضاي انجمن‌‏هاي اسلامي به اتفاق تاكيد كردند كه نبايد مجموعه انجمن‌‏هاي اسلامي در اين انتخابات كانديدايي معرفي كنند يا از كانديداي خاصي حمايت كنند بلكه نقش جريان دانشجويي صرفاً نظارت اجتماعي و نقادي انتخابات است، بر اين اساس تصميم گرفته شد كه انجمن‌‏هاي اسلامي به عنوان وجدان جامعه در انتخابات عمل كنند و نقش آگاهي‌‏بخشي خود را به جامعه ادامه دهند و امكان هرگونه حمايت از كانديداها به طور جدي منتفي شد و اين روش به عنوان راهكار جدي اتحاديه پس از بررسي راهكارهاي مختلف نظير تحريم فعال، عدم مشاركت، سكوت و ... اتخاذ شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18974

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسوول روابط عمومي دفتر تحكيم وحدت: امكان هرگونه حمايت از كانديداها به طور جدي منتفي شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016