دوشنبه 17 اسفند 1383

نمايندگان نشريات دانشجويي خواستار انحلال شوراي انقلاب فرهنگي شدند، دانشجويان ايران

جشنواره نشريات دانشجوئي دانشگاههاي كشور امروز با اعتراض دانشجويان شركت كننده ناتمام ماند.
عده اى از دانشجويان از ابتداى مراسم شروع به خواندن سرود يار دبستانى كردند. پس از پخش يك كليپ، حريرچى دبير جشنواره پشت تريبون قرار گرفت تا گزارشى از برگزارى جشنواره ارائه كند. هنگامى كه او مشغول سخنرانى بود عده اى از دانشجويان شروع به خواندن سرود يار دبستانى كردند.

آنها كه نوشته هايى را با عنوان «جشنواره فرمايشى نمى خواهيم» و دانشجويان زندانى بايد آزاد گردند در دست داشتند در محل سالن شروع به دور زدن كردند و جمعى ديگر از دانشجويان به آنها پيوستند. حريرچى سخنان خود را پايان داد و دانشجويان به سمت تريبون حركت كردند. فضاى مراسم به هم خورد و دقايقى بعد وزير بهداشت و ساير مقامات شركت كننده سالن محل برگزارى مراسم را ترك كردند.

پس از خروج پزشكيان، دانشجويان از تصويربرداران صدا و سيما خواستند دوربين هاى خود را خاموش كنند. آنها نيز به ناچار وسايل صوتى تصويرى خود را جمع كردند. دانشجويان در قسمت جلوى سالن ابن هيثم جمع شدند. يكى از دانشجويان پس از آنكه مجرى جلسه از روى سن پايين آمد ميكروفن را در دست گرفت و بيانيه اى را از سوى معترضان قرائت كرد.
در اين بيانيه دانشجويان نسبت به آنچه «فضاى محدودكننده و كنترل كننده در دانشگاه ها» عنوان مى كردند، اعتراض كردند و با اعتراض به شوراى انقلاب فرهنگى خواستار فعاليت آزادانه نشريات، تشكل ها و فعالان مختلف دانشجويى شدند. در اين بيانيه احضار و صدور حكم براى دانشجويان و اساتيد مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفت.
در اين بيانيه همچنين تاكيد شده بود كه عده اى مى خواهند فعاليت هاى جمعى دانشجويان را به سمت خواسته هاى خود كاناليزه كنند و جز در قالب ايدئولوژيك خود اجازه فعاليت را به دانشجويان نمى دهند.

دانشجويان اعلام مى كردند ناهماهنگى ها و بى نظمى هاى جشنواره حاصل كمرنگ و حتى بى رنگ شدن نقش دانشجويان در سياستگزارى و برگزارى جشنواره است.
پس از قرائت اين بيانيه دانشجويان خواستار حضور ظريفيان معاون وزير علوم در ميان خود شدند اما وى عنوان كرده بود چون مسئوليتى در جشنواره نداشته است، صحبتى نمى كند.
همزمان كه جمع زيادى از دانشجويان در تالار حضور داشتند، عده اى از دانشجويان نيز كه حريرچى به ميان آنها آمده بود، در بيرون تالار جمع شدند.
ساير دانشجويان نيز به بيرون تالار آمدند و اجازه ادامه برنامه اى كه در بيرون تالار در حال برگزارى بود را ندادند.
در بيرون تالار هم درگيرى هاى لفظى ميان عده اى از دانشجويان عضو انجمن هاى اسلامى دانشجويان و عده اى ديگر روى داد.

معاون وزير علوم در حاشيه اين جلسه، دقايقى در جمع خبرنگاران حضور يافت.
وى گفت: دانشجويان معترض از طيف هاى مختلفى بودند، عده اى از آنها به نحوه و روند برگزارى جشنواره انتقاد داشتند و عده اى ديگر به برخى از مصوبات شوراى انقلاب فرهنگى و ديگر مسائل انتقاد و اعتراض داشتند.
وى با بيان اينكه دانشجويان و برخى از مسئولان جشنواره نيز كمبودها را تاييد مى كنند، گفت: نفس برگزارى اين جشنواره ها به نفع نشريات دانشجويى است.

Daneshjooyan3 _18-12-16.jpg

Daneshjooyan3 _18-12-16.jpg

Daneshjooyan3 _18-12-16.jpg

Daneshjooyan3 _18-12-16.jpg

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19051

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نمايندگان نشريات دانشجويي خواستار انحلال شوراي انقلاب فرهنگي شدند، دانشجويان ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016