جمعه 12 فروردین 1384

حكومت بحرين با حمله شبانه به مناطق عزاداري در برخي شهرهاي اين كشور، پرچم‌‏ها,‌‏ كتيبه‌‏ها و پلاكاردهاي عزاداري را پاره كردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

حكومت بحرين همزمان با اربعين سالار شهيدان، امام حسين(ع)، در اقدامي حرمت‌‏شكنانه با حمله شبانه به مناطق عزاداري در برخي شهرهاي اين كشور، پرچم‌‏ها,‌‏ كتيبه‌‏ها و پلاكاردهاي مزين به اسامي معصومين(ع) را پاره كردند.

به گزارش سرويس بين‌‏الملل خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، نيروهاي اطلاعاتي ـ امنيتي حكومت بحرين،‌‏ در فاصله ساعات 2:30 تا 3:30 بامداد اربعين، با حمله به شهرستان دمستان و شهرستان كرزكان؛ پرچم‌‏ها و پلاكاردهاي برپا شده براي عزاداري اربعين حسيني را پاره و آنها را جمع‌‏آوري كردند.
به گزارش پايگاه اينترنتي "منتديات‌‏البحرين"، نيروهاي اطلاعاتي ـ امنيتي حكومت بحرين،‌‏ با به‌‏كارگيري خودروهاي امنيتي و ضد شورش و سه دستگاه جيپ نظامي، پلاكاردهاي نصب‌‏شده به مناسبت اربعين را در خيابان اصلي پاره كرده و پرچم‌‏ها و علامت‌‏ها را پايين كشيدند.
اين نيروها سپس با حضور در ساختمان تحقيقات جنايي و مركز آتش‌‏نشاني، براي مقابله با هرگونه واكنش ناگهاني، به حال آماده‌‏باش درآمدند.

در پي اين اقدام، اهالي اين دو شهر با برپايي تظاهراتي خشمگينانه، به اين اقدام دولت بحرين بشدت اعتراض كردند.
صدها تن از تظاهركنندگان، با تجمع در ورودي دمستان، بر ضد سياست‌‏هاي تحريك‌‏برانگيز حكومت حاكم بر بحرين شعار دادند.
يكي از تظاهركنندگان معترض در اين خصوص گفت: بازپرس جنايي بحرين در تماس با گردانندگان تكايا،‌‏ از آنها خواسته پرچم‌‏ها و پلاكاردها را تحويل دهند.
وي افزود: آنها همچنين درخواست ما براي جبران خسارت‌‏ها و دست‌‏كم پرداخت زيان‌‏هاي وارده به پارچه‌‏هاي پاره‌‏شده را نيز رد كردند.
صدها تن از زنان و كودكان نيز پابه‌‏پاي مردان در اين تظاهرات شركت كردند.
يكي از زنان با بيان اينكه تهيه اين پارچه‌‏ها و پلاكاردها وقت زيادي از ما گرفته است، گفت: ما تقريباً از عيد مبارك فطر تا كنون به احترام و به عشق امام‌‏حسين(ع) اين پارچه‌‏ها را با زحمت زياد تهيه كرديم پس چرا بايد به خاطر حفظ شعائر دين، در ترس و خوف زندگي كنيم؟ مگر وظيفه حكومت كمك و حمايت شهروندان براي احياي شعائر نيست؟ پس چرا پارچه‌‏هاي عزاداري را دريدند؟
در اين تظاهرات، پلاكاردهايي مبني بر تأكيد بر حق شهروندان در برگزاري شعائر و وظايف حكومت طبق قانون برافراشته شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تظاهركنندگان همچنين شعارهايي با مضامين " أبد والله ما ننسي حسيناه"، "لبيك يا حسين" و "لو قطعوا أرجلنا و اليدين، نأتيك زحفاً سيدي يا حسين" سر دادند.
شايان ذكر است كه عاشوراي گذشته نيز نيروهاي حكومتي بحرين اقداماتي را بر ضد شيعيان كه از اكثريت بيش از 80 درصدي در اين كشور برخوردارند، به مورد اجرا گذاشتند كه با اعتراضات گسترده مردمي مواجه شد.

Copyright: gooya.com 2016