شنبه 20 فروردین 1384

حکم کميته مرکزی انضباطی دانشجويان وزارت علوم به هادی منتخبی عضو سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اصفهان ابلاغ شد

پيش از تعطيلات نوروز مسئولان دانشگاه اصفهان (مشخصا معاون دانشجويی اين دانشگاه) به وی اعلام کرده بودند که حکم مورد اعتراض اين دانشجو در کميته مرکزی انضباطی تاييد شده است و از ابلاغ حکم کميته مرکزی انضباطی به اين دانشجو سر باز زده بودند. در حالی که با توجه به تصوير حکم که در زير مشاهده می شود تنها چيزی که به نظر نمی آيد از اين نامه برآيد تاييد حکم کميته انضباطی دانشگاه اصفهان می باشد.

در حکم کميته مرکزی انضباطی آمده است:

«با توجه به اينکه محروميت از تحصيل به مدت يک نيمسال در مورد نامبرده عملا به مرحله اجرا گذاشته شده است مقرر گرديد پس از فراغت از تحصيل پرونده انضباطی نامبرده امحاء گردد.»

با عنايت به عبارت بالا تنها برداشتی که به ذهن خطور می کند اين است که حق در مورد اين پرونده به هادی منتخبی داده شده است اما با توجه به اجرای عملی حکم مسئولان کميته مرکزی انضباطی چاره ای جز جبران آن به طريقی ديگر نديده اند.

حال مساله اساسی اينجاست که در آيين نامه و نيز شيوه نامه اجرايی کميته های انضباطی پيش بينی چنين وضعيتی نيز شده است.

بند ۱۰ از بخش ۲ شيوه نامه اجرايی کميته های انضباطی(نحوه رسيدگی و صدور احکام) که عينا در زير آورده شده است :

«در صورتيکه طولانی شدن رسيدگی به پرونده منجر به متضرر شدن دانشجو شود دانشگاه بايد بنحوی که منافی مصالح کلی دانشگاه و ساير دانشجويان نباشد در جبران آن اقدام نمايد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با توجه به اين بند و با توجه به اين که حکم صادره از سوی کميته انضباطی دانشگاه اصفهان در تاريخ ۲۶/۹/۸۳ يعنی در زمانی که دانشجوی نامبرده واحد درسی اخذ کرده، در تمامی کلاسها حضور پيدا کرده، در امتحانات ميان ترم حاضر شده و در آستانه امتحانات پايان نيمسال قرار داشته است، به اجرا در آمده است و نيز با توجه به اينکه اين دانشجو در امتحانات پايان نيمسال نيز شرکت کرده و نام او در ليست حضور و غياب امتحانات نيز درج شده است، بنابر اين کميته مرکزی انضباطی می توانسته در جهت درج نمرات اين دانشجو در کارنامه اقدام به عمل آورد و سوالی که به ذهن خطور می کند اين است که چرا کميته مرکزی انضباطی دست به چنين اقدامی نزده است؟ و اگر حق را به اين دانشجو داده اند چرا در جهت جبران آن اقدامی به عمل نياورده اند؟

در واقع تنها نتيجه ای که از اين حکم حاصل می شود اين است که کميته مرکزی انضباطی دانشجو را محق قلمداد کرده است در حالی که در عمل امحاء يا عدم امحاء پرونده انضباطی وی تاثير چندانی در وضعيت کنونی اين دانشجو نداشته و حتی با اجرای اين حکم اين دانشجو موفق به اتمام دوره تحصيلی کارشناسی نيز نمی شود و در عمل از دانشگاه اخراج گرديده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20307

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حکم کميته مرکزی انضباطی دانشجويان وزارت علوم به هادی منتخبی عضو سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اصفهان ابلاغ شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016