پنجشنبه 25 فروردین 1384

نماينده كليميان در مجلس از صدا و سيما انتقاد كرد، ايرنا

" موريس معتمد " نماينده كليميان در مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود از صدا و سيما به دليل پخش سريالهاي ضد يهود انتقاد كرد.

معتمد كه در جلسه علني روز چهارشنبه مجلس سخن مي‌گفت، تصريح‌كرد: توهين به يهوديان و انتساب مطالب خلاف واقع به آنها در سريالهاي تلويزيوني طي ‪۱۲‬ سال گذشته نه تنها موجب رنجش خاطر كليميان شده بلكه به جرات مي‌توان گفت كه موجب مهاجرت درصد قابل توجهي از كليميان به خارج از كشور شده است.

نماينده كليميان در مجلس آنگاه فرمايشات امام خميني (ره) را ياد آور شد كه فرموده بود:" ما حساب جامعه يهوديان را از صهيونيست‌ها جدا مي‌دانيم ، جامعه يهود و ساير جوامع كه در ايران هستند اهل اين ملت مي‌باشند و اسلام با آنها همان رفتار را مي‌كند كه با ساير اقشار مي‌كند."
معتمد ادامه داد: با گذشت ‪ ۲۷‬سال از انقلاب، جامعه كليميان متاسفانه هر روزه و با گونه‌هاي خاصي از ضديت و مخالفت و توهين به شعائر و اعتقادات خود و به عبارت ديگر نوعي يهودي ستيزي روبرو بوده است و چاپ كتب و مقالات غير مستند و خلاف واقع و از همه بدتر تهيه و پخش سريالهاي تلويزيوني از آن گونه هستند.

وي افزود: از آنجا كه اعتراضات و مراجعات و در خواستهاي مكرر ما در زمينه جلوگيري از اين بي‌حرمتي‌ها ، تا كنون نتيجه مطلوب را نداشته است ، برداشت جامعه ما اين بوده كه شايد مسوولان تهيه و پخش اين گونه سريالها و كتب و مقالات، آنگونه كه شايسته بوده، توجه لازم را به فرمايشات امام خميني (ره) نداشته‌اند.

نماينده كليميان اضافه كرد: به طور مثال در ايام دهه فجر شاهد پخش سريالي از تلويزيون با عنوان "فرار بزرگ " بوديم كه متاسفانه نويسنده و تهيه‌كننده آن گستاخي را تا بدانجا پيش برده بودند كه منفي‌ترين نقش را اختصاص به يك نفر روحاني يهودي داده و بدترين خصوصيات را كه مي‌توان به يك نفر نسبت داد ، به اين شخصيت روحاني و چند يهودي ديگر نسبت داده بودند.

معتمد گفت: سال قبل شاهد پخش سريال ديگري به نام "دسيسه" بوديم كه در آن خون پسر بچه غير يهودي پس از كشتن، به كودكي يهودي خورانده شد و ما بقي آن در نان فطير و يا نان مقدس كه يهوديان طي هشت روز ايام عيد خود مي‌خورند ، ريخته شد و به اين وسيله كارگردان و تهيه‌كننده دقيقا پاي خود را در جاي پاي سازمانهاي شناخته شده زمان تزاري گذاشتند.

نماينده كليميان يادآور شد كه طبق تعاليم يهوديت خوردن خون از بدترين اعمال است.

معتمد با اشاره به تبعات منفي پخش اين سريال از صدا و سيما تصريح كرد: اين سريال به دانش آموزان و دانشجويان يهودي ضربه روحي وارد كرده و آنها را سرخورده كرده و عزم آنها را براي ترك اين ديار جزم كرده است.

وي با اشاره به موفقت‌هاي جامعه يهودي و شخصيت‌هاي مختلفي كه در اين جامعه پرورش يافته‌اند گفت: متاسفانه هيچگاه شاهد پخش هيچ برنامه‌اي از صدا و سيما نبوده‌ايم كه طي آن اشاره‌اي به بزرگان اين جامعه شده باشد و اگر هم نامي برده شده ، ذكري از يهودي بودن آنها نشده است.

معتمد افزود: گويا صدا و سيما رسالت خود را در توهين ، تهديد و خوار و خفيف شمردن اين جامعه كوچك از نظر جمعيت ولي بزرگ از نظر عشق به اين آب و خاك ، مي‌داند.

نماينده كليميان ادامه داد: ما از مسوولان صدا و سيما نمي‌خواهيم آنگونه كه در اعياد و ايام مذهبي اديان ديگر اقدام به پخش برنامه‌هاي خاص و گفتن تبريكات گوناگون مي‌كنند و سعي دارند كه ايام را بر آنها شيرين كنند، ما را هم خوشحال كنند، بلكه خوشحالي ما زماني است كه احساس كنيم كه دوران ساخت اينگونه سريالها و برنامه‌هاي زشت و زننده ، به سر آمده است.

معتمد همچنين خبر داد كه " سريال ديگري نيز در دست ساخت است كه كارگردان آن سعي در نفي يكي از بزرگترين فجايع نسل كشي در قرن گذشته يعني فاجعه كشتار يهوديان در اردوگاههاي مرگ نازي دارد. "
نماينده كليميان در عين حال از طرف خود و ديگر نمايندگان اقليت‌هاي ديني از دولت خاتمي به دليل اختصاص رديف بودجه براي اقليت‌هاي ديني براي اولين بار در بودجه سال ‪ ،۸۴‬تشكر كرد.

معتمد همچنين با اشاره به تلاشهاي مجلس ششم براي رفع دغدغه‌هاي اقليت‌هاي ديني گفت: در راس اقدامات مجلس ششم تصويب لايحه مربوط به برابري ديه اقليت‌هاي ديني با بدنه اصلي جامعه بود و اميدواريم كه در مجلس هفتم نيز شاهد رفع مشكلات مربوط به قوانين قصاص و شهادت و به ويژه قانون ‪۸۸۱‬ مكرر در زمينه ارث و تصويب لوايح مربوط به آن باشيم.

وي ضمن اعتراض به آراي برخي محاكم درباره اقليت‌هاي ديني گفت: اين محاكم در آراء خود اقليت‌هاي رسمي را در زمره كفار گذاشته‌اند و به اين وسيله نه تنها باعث تضعيف حقوق حقه آنها از نظر مالي شده بلكه باعث وارد آمدن زيان‌هاي روحي و رواني غيرقابل جبران براي اين جوامع شده اند.

معتمد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري و لزوم مشاركت همه جانبه ملت در امر انتخابات ، ابراز اميدواري كرد كه در خرداد ماه شاهد برگزاري انتخابات پرشوري در كشور باشيم.

نماينده كليميان همچنين ابراز اميدواري كرد كه "سال ‪ ۸۴‬سالي باشد كه پرونده هسته‌اي ايران كه از جنبه تكنيكي خارج و كاملا شكل سياسي به خود گرفته، بسته شده و ايران امكان كامل در جهت دستيابي به فناوري هسته‌اي صلح آميز را داشته باشد."
معتمد همچنين به نمايندگي از از طرف جامعه كليميان ايران رفتارهاي ناشايست و توطئه‌هاي گروهي افراطي صهيونيست كه قصد حمله و تعرض به مسجد الاقصي را دارند محكوم و تاكيد كرد:اينگونه اعمال افراطي به هيچ وجه مورد تاييد يهوديان خدا جوي نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس مجلس : صدا و سيما حقوق اقليت‌هاي ديني را رعايت كند

غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي از سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران خواست كه حقوق اقليت‌هاي ديني را رعايت كند.

حداد عادل كه جلسه علني روز چهارشنبه مجلس و پس از طرح انتقاد موريس معتمد نماينده كليميان از عملكرد صدا و سيما در قبال جامعه كليميان، سخن مي‌گفت، تصريح كرد: به صدا و سيما تذكر مي‌دهم كه در برنامه‌هايي كه تهيه مي‌كند، حقوق اقليت‌هاي ديني را رعايت كند.

نماينده كليميان در مجلس امروز در نطق پيش از دستور خود از صدا و سيما به دليل پخش سريالهاي ضد يهود انتقاد كرد.

معتمد تصريح‌كرد: توهين به يهوديان و انتساب مطالب خلاف واقع به آنها در سريالهاي تلويزيوني طي ‪ ۱۲‬سال گذشته نه تنها موجب رنجش خاطر كليميان شده بلكه به جرات مي‌توان گفت كه موجب مهاجرت درصد قابل توجهي از كليميان به خارج از كشور شده است.

نماينده كليميان در مجلس آنگاه فرمايشات امام خميني (ره) را ياد آور شد كه فرموده بود:" ما حساب جامعه يهوديان را از صهيونيست‌ها جدا مي‌دانيم، جامعه يهود و ساير جوامع كه در ايران هستند اهل اين ملت مي‌باشند و اسلام با آنها همان رفتار را مي‌كند كه با ساير اقشار مي‌كند."
وي افزود: از آنجا كه اعتراضات و مراجعات و در خواستهاي مكرر ما در زمينه جلوگيري از اين بي‌حرمتي‌ها، تا كنون نتيجه مطلوب را نداشته است، برداشت جامعه ما اين بوده كه شايد مسوولان تهيه و پخش اين گونه سريالها و كتب و مقالات، آنگونه كه شايسته بوده، توجه لازم را به فرمايشات امام خميني (ره) نداشته‌اند.

رييس مجلس پس از سخنان انتقادي نماينده كليميان، اين سخنان را تاييد كرد و گفت: در زمان پخش اين سريالها من هم به اين موضوع توجه كردم و حق را با شما مي‌دانم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21020

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده كليميان در مجلس از صدا و سيما انتقاد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016