سه شنبه 30 فروردین 1384

الجزيره درپي ممنوعيت فعاليت درايران: تعليق فعاليت الجزيره"دهشت‌‏انگيز" و"بدون‌‏توجيه"است؛ همچنان به اين روش خودادامه خواهيم داد،ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

شبكه تلويزيوني "الجزيره" قطر با ابراز تأسف از آنچه دستور "ناگهاني"، "دهشت‌‏انگيز" و "بدون‌‏توجيه" مقامات ايران مبني بر تعليق موقت فعاليت‌‏هاي دفتر اين شبكه در تهران خواند، با پافشاري بر موضع خود، اعلام كرد كه همچنان به همين روش ادامه خواهد داد و خواستار بازنگري در تصميم ايران مبني بر ممنوعيت فعاليت‌‏هاي اين شبكه شد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، شبكه تلويزيوني الجزيره در پايگاه اينترنتي خود نوشت: اين شبكه، ابراز تأسف خود را از تصميم ناگهاني و "بدون‌‏توجيه" مقامات ايران در تعليق موقت فعاليت‌‏هاي دفتر خود در تهران را ابراز مي‌‏دارد.
برپايه اين گزارش، الجزيره كه مقر آن در قطر است، اعلام كرد كه همچنان به پيروي از روش كاري اين شبكه براساس ديدگاه‌‏هاي مختلف و در چارچوب سوگندنامه ويژه خود، ادامه ‌‏مي‌‏دهد.
به نوشته اين پايگاه، الجزيره در بيانيه مطبوعاتي خود خطاب به بينندگانش مدعي شده كه به پوشش خبري ايران به‌‏صورت "فراگير"، "واقعي" و "متوازن" ادامه مي‌‏دهد و از مقامات ايران مي‌‏خواهد تا در دستور تعليق فعاليت دفتر اين شبكه در تهران بازنگري كند.
پايگاه خبري الجزيره افزوده است: دولت ايران، دستور بسته‌‏شدن دفتر الجزيره در تهران را "شفاهي" به اين شبكه ابلاغ كرد كه اين امر درپي پوشش درگيري‌هاي استان اهواز(!) صورت گرفت كه به كشته‌‏شدن سه نفر و بازداشت 200 نفر منجر شد.
اين در حالي است كه سخنگوي شبكه خبري الجزيره قطر در اظهاراتي كه در پايگاه اطلاع‌‏رساني انگليسي اين شبكه در اينترنت منتشر شد، در اظهاراتي متناقض با بيانيه مزبور، اعلام كرد كه تعليق موقت فعاليت الجزيره درايران، "كتبي" به دفتر اين شبكه در تهران اعلام شده است.
"جهاد بلوط" افزوده است: الجزيره بر اهداف خود و سياست‌‏هاي سردبيري خود همچنان تأكيد مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين پايگاه با اشاره به اظهارات "محمدحسين خوشوقت" مديركل رسانه‌‏هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارش داد: اين تعليق تا زماني كه كارشناسان ايراني "نقش احتمالي شبكه الجزيره را در تحريك خرابكاران در ناآرامي‌‏ها روي‌‏داده در شهر اهواز " بررسي كنند، برقرار خواهد بود.

Copyright: gooya.com 2016