سه شنبه 30 فروردین 1384

گفتگوی علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه در باره تهدیدهای احمد جنتی به اعدام مخالفان!

رحمت قاسم بیگلو: آیت الله جنتی می گوید حفظ نظام از همه چیز واجب تر است، آنجائی که نظام تهدید می شود برخورد مسلحانه خواهد شد معنی این سخنان دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری چیست، چه تهدیدی متوجه ایران است در یک گفتگوی تلفنی این پرسش را با علی کشتگر فعال سیاسی در پاریس مطرح کردم.

علی کشتگر: آخوندهای حاکم بر ایران از انقلاب های مخملین که اخیرا پیرامون ایران مثلا در گرجستان، اوکرائین، و قرقیزستان رخ داده و اتفاقا همه این انقلابها هم اگر توجه بفرمائید در اعتراض به انتخابات های فرمایشی بوده بشدت نگران هستند و با توجه به انتخابات فرمایشی خرداد ماه که در پیش دارند می خواهند فضای ارعاب را در جامعه برای برگزاری آن به شیوه ای که خودشان می خواهند آماده کنند. آنچه احمد جنتی در نماز جمعه تهران گفت نشانه نگرانی حاکمیت از واکنش جامعه در قبال انتخابات فرمایشی خرداد ماه و تلاش سخنگویان حکومت برای زنده کردن جو ارعاب پیش از برگزاری انتخابات است.

رحمت قاسم بیگلو: آقای کشتگر آقای جنتی در ضمن در همین نماز جمعه گفت که احکام اعدام برخی از منافق صفتان صادر شده و اگر اجرا نمیشود بخاطر مصلحت نظام است دلیل این مسئله چی هست، آیا جامعه نیاز به آرامش دارد یا علت های دیگر دارد؟

علی کشتگر: توجه بفرمائید که اینها در گذشته آنگاه که توانسته اند هرکسی را خواسته اند کشته و اعدام کرده اند ولی در سالهای اخیردیگر نمی توانند مثل قبل مخالفین را در داخل و خارج ترور کنند و یا جامعه را آنطور که می خواهند مرعوب کنند چون واقعا بدون هیچ اغراقی هم جامعه ایران به کلی عوض شده و در برابر سرکوب و اعدام می تواند پاسخ های دور از انتظار این آقایون بدهد و اینها از آن وحشت دارند و هم اوضاع منطقه و جهان بگونه ای نیست که جمهوری اسلامی مثل گذشته هرکاری که خواست علیه مخالفین بکند. من فکرمی کنم آنچه احمد جنتی گفته یک بلوف برای ارعاب است. و هیچ پرونده اعدامی نمی تواند در دستور باشد. می خواهند صداهائی که علیه استبداد و علیه انتخابات فرمایشی بلند است را ساکت کنند. به این اعتبار من فکر می کنم هیچ کس جدی نمی گیرد تهدیدهای آقای جنتی و در جامعه روزبروز فکر انقلاب مخملین و یک اعتراض وسیع همگانی و ملی علیه استبداد دارد تقویت می شود. این آقایان بهتر است به جای صحبت از اعدام و کشتار بفکر نجات خودشان باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رحمت قاسم بیگلو: آخرین سئوالم این است ناظرین از خارج و داخل و خود شما پنهان نمی کنند که در هر صورت در داخل ایران حتی در سطح حکومتی ایران تنش هائی وجود دارد با نزدیک شدن انتخابات، آقای رفسنجانی در سخنانی گفته است که می تواند این تنش ها را در سطح داخلی و بین المللی پائین بیاورد آیا حضور هاشمی رفسنجانی کلید حل این بحران هست؟

علی کشتگر: در درون رژیم کم نیستند کسانی که برای حفظ رژیم بفکر آنند که رفسنجانی بیاید که بتواند هم ارعاب در داخل را حاکم بکند و هم توسعه اقتصادی را به کمک غرب پیش ببرد و به اصطلاح حذف شود راه چین را دنبال بکند ولی من فکر نمی کنم رفسنجانی اگر بیاید بحران کاهش یابد. چرا که ایران چین نیست و این جا در ایران خواست اصلی مردم ایران آزادی و حقوق بشر است نه آنچنان حرفهائی که رفسنجانی می زند و یا فکرهائی که در سر دارد، هاشمی رفسنجانی می دانیم که در انتخابات مجلس حتی درتهران درآن انتخاباتی که محدود بود بازهم نفر سی ام نشد حالا چگونه می خواهد بیاید دوباره از نو به عنوان منتخب ملت ایران؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21276

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی علی کشتگر با رادیو بین المللی فرانسه در باره تهدیدهای احمد جنتی به اعدام مخالفان!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016